Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tzzzzzz
XC90_Executive skrev:Lämnar du in bilen för att Sensus-skärmen blir svart ibland, inte startar upp, går segt eller hänger sig t.ex så får du 3.0.
Jag har haft problem med att blåtanden bara står och synkar och sedan låser den sig och det beskrev jag för Volvo
Användarvisningsbild
av meko
Får man inte uppgraderingen automatiskt i samband med service... :shock: Måste man säga till eller påtala ett specifikt Sensusrelaterat fel...?

(Det är mössan i hand som gäller alltså! Eller vara tillräckligt nördigt intresserad av infotainmentsystemet i sin premiumbil så att man hänger på såna här ställen och lär sig utantill vad man skall säga för att få(!) en uppgradering! :wink: )
Användarvisningsbild
av Tallberg
Lämnade in bilen på service idag. Å vips så fick jag nya Sensus med tripplogg och en massa annan mjukvara, bl.a motorstyrning, srs-airbag, radar mjukvara och massa annat på köpet. Med andra ord = Service 2.0
Så smidigt var det.. :-)-)
Användarvisningsbild
av metal
Men om man ber om att få ICM uppdaterat så ska alltså detta innebära "Sensus 3.0"? Eller måste serviceteknikern specifikt söka på ett visst "fel"?
av Droopy
metal skrev:Men om man ber om att få ICM uppdaterat så ska alltså detta innebära "Sensus 3.0"? Eller måste serviceteknikern specifikt söka på ett visst "fel"?

En ICM uppdatering innebär Sensus 3.0
Användarvisningsbild
av apersson850
Ja, under förutsättning att de lägger in den senaste uppdateringen. Det finns tidigare uppdateringar som exempelvis ska fixa det här med att displayen blir svart ibland, uppdateringar som kom innan Sensus 3.0 kom ut.
av Droopy
apersson850 skrev:Ja, under förutsättning att de lägger in den senaste uppdateringen. Det finns tidigare uppdateringar som exempelvis ska fixa det här med att displayen blir svart ibland, uppdateringar som kom innan Sensus 3.0 kom ut.
Nu förmodar jag att man lägger in nyaste mjukvara vid uppdatering men det kanske inte funkar så på Volvo.

Sensus 3.0 borde ju innehålla ett flertal fixar, inte bara en del nya funktioner.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag håller med om att de borde göra det, man jag såg i listan att det finns en radda med olika uppdateringar, och om de av någon anledning väljer den tidigare som fixar svart skärm, då blir det inte nödvändigtvis Sensus 3.0 på köpet. Så det gäller att ta rätt uppdatering.
av mangeV70
Jag servade min för 1½ vecka sen men inte blev det nån 3.0 där inte. Var inne hos min verkstad för lite frågor om annat och nämnde då det här med Sensus 3.0. Kundmottagaren som jag har bra förtroende för stod som ett frågetecken. Ändå klagade jag ju innan service på RDS-funktionen på radin. Men det blev nog bara uppgradering av IAM.

Efter service har dock blåtandsynkningen av telefonen varit väldigt seg. Kanske skäl för uppgradering till 3.0. Tror jag ska besöka en annan riktigt bra verkstad nära jobbet och kanske få till en uppgradering.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 30

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?