Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av larpe
Har haft Ipod adaptern i min nya V70 -07, och det har funkat hur bra som helst. Dock fick jag ett felmeddelande i bilens radio (RD-650) "CD ERROR". Nu kan jag inte komma åt ipoden längre. När jag kopplar in den så detekterar den kabeln, för jag får " Volvo for life" i displayen, men jag kan inte koppla på cd-växlaren. försöker jag byta källa till växlaren (ipoden) så hoppas den över. Vad kan detta bero på?
Användarvisningsbild
av CarMan
larpe skrev:Har haft Ipod adaptern i min nya V70 -07, och det har funkat hur bra som helst. Dock fick jag ett felmeddelande i bilens radio (RD-650) "CD ERROR". Nu kan jag inte komma åt ipoden längre. När jag kopplar in den så detekterar den kabeln, för jag får " Volvo for life" i displayen, men jag kan inte koppla på cd-växlaren. försöker jag byta källa till växlaren (ipoden) så hoppas den över. Vad kan detta bero på?
garanti! = strunta i vad som är fal o lämna in bilen
av larpe
Det tråkiga är att jag byte min V50 -05 pga att jag hade så mycket fel på bilen. Tänkte att V70, det är en bil som har varit med ett tag, alla fel ska vara borta, så börjar skiten igen. Åka ner till verkstan, boka tid, lånebil, tillbaka till verkstan....skit!
av Frigge
Men en Ipod adapter o dess funktion kan ju knappast räknas som fel på bilen ?:-/
Du kanske till o med har monterat den själv :?:
av simpos
ytterligare en fråga:

Jag har en V70 MY06 med originalmonterad iPod-adapter. Använder en iPod Video 30GB men får aldrig något "Volvo for life" utan endast "klar att koppla ur" i rutan. Vad behöver jag göra för att få Volvo for life?
av larpe
Frigge skrev:Men en Ipod adapter o dess funktion kan ju knappast räknas som fel på bilen ?:-/
Du kanske till o med har monterat den själv :?:
Visst, det e ju inte fel på bilen, men likväl får jag åka till verkstad osv. Nej, jag har inte monterat den själv, den är monterad på verkstaden innan leverans.
av larpe
simpos skrev:ytterligare en fråga:

Jag har en V70 MY06 med originalmonterad iPod-adapter. Använder en iPod Video 30GB men får aldrig något "Volvo for life" utan endast "klar att koppla ur" i rutan. Vad behöver jag göra för att få Volvo for life?
Har du kollat så det är rätt firmware på ipoden?
Användarvisningsbild
av Driver64
simpos skrev:ytterligare en fråga:

Varför måste det stå "Volvo for life"? Den fungerar väl som den ska ändå?
av simpos
Japp rätt firmware.

Och beträffande varför det måste stå Volvo for life, ja - ingen annan anledning än att det tycks enligt instruktionshäfte och enligt utsago av andra iPod-adapter innehavare vara det normala. Allt som avviker är föremål för att ställa sig från om något är på tok.
Användarvisningsbild
av Driver64
Först nu såg jag att det på framsidan av instruktionsboken visas en iPod med "Volvo for life" i sin display. :oops: Nåja, jag har en iPod Video 60GB (S/W Version 1.1) som bara visar "OK att koppla från" i sin display när den är ansluten i bilen och det funkar finfint ändå.

Detta har börjat hända min v70 -12.. byt[…]

Broms höger fixas aldrig

Det händer att slangarna kletar igen på[…]

Då är det lättare att bara sä[…]

Har åtgärdat den med 556!