Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Larzan
Finns det någon form av pryllåda, som får precis plats bakom bakre ryggstödet och hjulhusen?
Gärna lite snyggare än en plastlåda.
Ska få plats med lite småverktyg, lite annan utrustning, en ihopfällbar vattentank (dricksvatten till jycken).
av llesrof
De där blåa backarna från Posten är bra till sånt. Sätt bara kardborreband på undersidan så glider den inte runt.
av Larzan
Men de är inte snygga, de är Postens egendom som de gärna vill ha sortera och lägga breven i så vi kan få vår post i brelådan.

Har dessutom svart textil i skuffen, med plastskydd över golvet.
Nä Postens lådor går bort.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Det enda pålitliga sättet att få förvaringen att inte glida runt är att fästa den i lastringarna i bagaget. Har provat kardborre och liknande men det fäster inte i mattan.

Ta "vad som helst" men fäst det ordentligt, är mitt råd. Jag har provat det mesta.
av Larzan
Jo, tanken är att just fästa i lastöglorna.

Skulle vilja ha stor som en "baslåda" för dubbla basar, fast för prylar, facken lika som på en skolåda och rymmas under insynsskyddet.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Jag har en Case Logic prylväska i tyg med en hemmagjord fästanordning. Skall lägga upp bild i morgon.

Om man googl'ar case logic organizer trunk och filtrerar på bilder så får man en idé om deras förhållandevis eleganta lösningar.

Men man måste alltså fästa dem också. Det räcker inte med friktion.
av llesrof
Jag har en slags låda under bagagegolvsluckan. Lyfter man ur den så ser man reservhjulet. Dels lägger jag saker i reservhjulet men framför allt så har jag saker i låda. Har du så mycket prylar så att det inte får plats i den lådan?
av Larzan
Jo, jag har lådan över reservdäcket.

Men var lägger ni, spolarvätskan, glykolen och motoroljan?
Gillar inte att lägga med flaskorna.
Sen är det ju startkablar, bogerlina, husvagnsspeglarna m.m. m.m. ....

Vissa saker har dessutom en tendens att skramla.
Användarvisningsbild
av Perc
Glykolen, motoroljan och spolarvätskan förvarar jag på sina rätta platser under motorhuven. ;)

Jag har iofs bara kört bil i tolv år men har ännu aldrig behövt fylla på glykol eller motorolja under resans gång oavsett hur risig bil jag haft. Spolarvätska kanske, men det säljs ju överallt. Jag brukar fylla på spolarvätska före jag åker om jag ska köra långt. Enklare så. :)

Startkablar och bogserlina ligger i lådan ovanför reservhjulet tillsammans med ett par handskar, en reflexväst och ett fälgkors. Och ett par spännband. Nu har jag faktiskt en halv litersflaska olja också eftersom det blev över efter senaste oljebytet.

Läste ur koder nu o fick felkod på temp[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]