NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mahberg
Var inne i dagarna och gjorde en 12.000 mila service och var även tvungen
att byta ett hjullager fram. Kostnad 7500kr. Inte illa. Volvo vet hur man tar betalt!
Har faktiskt tröttnat på deras fantasipriser och tänker lämna bilen på en mindre
verkstad i fortsättningen när det är dags för basservice för det viktigaste (olja och filter)
till en bråkdel av priset hos Volvo.

Var servar ni era bilar?
Användarvisningsbild
av StringerBell
Servar på Volvo än så länge. Ju äldre bilen blir, desto färre fördelar med märkesverkstad. Har man passerat tre år och 10000 mil så finns det ju ingen goodwill och liknande att hoppas på vid dyrare reparationer. Sedan beror det ju lite på vad det är för typ av reparationer också. Komplicerade fel lämnar jag nog till Volvo fortsättningsvis eftersom de har all dokumentation och resurser. Men ett sketet hjullager kan ju vilken verkstad som helst ta hand om.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag kan säga att jag inte känner igen att auktoriserade verkstäder skall var exeptionellt dyra. Min egen erfarenhet en 2.000 service 2.200:- där reservdelar och olja kostar 1.242:- Eller det för många här på forumet förhatliga mellanoljebytet på flexifuel 995:- där olja, filter,propp och destruktionsavgift för oljan går på 835:-. 165:-för att skriva in bilen, hämta in bilen byta oljan och köra ut bilen, prissätta och lämna ut bilen. Och i bägge fallen förlängs Volvo Assistans med 1 år. Jag vet att de tjänar pengar på reservdelar och olja också, men det gör andra verkstäder med.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av SvenB
blåbärsmannen skrev:varit på mechanum.(aukturiserad volvo verkstad) några 100 lappar billigare än bilia och man får hyrbil med i priset.
För vad och förlänger de Volvo Assistans med? Jag brukar vänta på bilen, lönar sig inte att åka hem. Och om jag inte vill det får jag alltid en lånebil för att åka och handla eller dylikt.
av berrabus
KKR skrev:
blåbärsmannen skrev:varit på mechanum.(aukturiserad volvo verkstad) några 100 lappar billigare än bilia och man får hyrbil med i priset.
För vad och förlänger de Volvo Assistans med? Jag brukar vänta på bilen, lönar sig inte att åka hem. Och om jag inte vill det får jag alltid en lånebil för att åka och handla eller dylikt.
Gjorde precis min 14.000 milaservice (2.0d) på Mechanum. 1995:- mot Volvos 3.300:-.
Fick lånebil under tiden samt 1 års förlängning på Volvo Assistans.
av blåbärsmannen
jo förlängning av assistans som berra bus säger. men är ju gött att bara lämna bilen tidigt på morgonen och sen åker man till jobbet i hyrbilen bara och hämtat den på eftermiddagen

Går det att backa uppdateringen om det inte […]

Ojämn gång

Hej, när jag låter motorn driva bilen u[…]

Förstärkt kamrem

Efter mycket mer letande hittade jag till slut en […]

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt! Det matchar ju resten av interiörens[…]