Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fredrikwt
Letar "ny" bil, Volvo är åter en av bilarna som är aktuell...

hittar då denna http://www.blocket.se/ostergotland/Volv ... ?ca=14&w=1

som jag gillar utrustning, färg på... den finns dessutom bra avståndsmässigt... upplever dock att priset är högt jmf med vanliga summum osv. samtidigt hittar jag inte så mkt att jämföra med... Jag vill inte gärna skambjuda på saker, känns lite jobbigt och drygt... Frågar därför den stora massan, vad ni tycker en dylik bil är värd, är det dessa pengar om man vill ha en sådan eller vad säger juryn? Leta vidare?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Jättesvårt att säga något generellt om värdet på en bil man inte sett live . Sen beror det ju på vad man som individ värdesätter i form åt utrustning. Själv skulle jag tex aldrig köpa en bil med den enklaste stereon som inte ens tar mp3. Men det är ju jag det.

I övrigt gäller väl som alltid att en bil som har ALLT man vill ha blir billigare än att köpa en som man sedan måste komplettera för att få den som man vill.
Användarvisningsbild
av Guligan
Verkar saftigt minst sagt för en såpass snålt utrustad bil. Många säljare som tror att Blocket är guldgruvan tyvärr.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Variosboy skrev:Själv skulle jag tex aldrig köpa en bil med den enklaste stereon som inte ens tar mp3. Men det är ju jag det..
Den har väl USB ingång, så lägger man bara sina MP3:or på ipoden/usb minne i förvaringsboxen. Eller har jag missuppfattat det?

Men grymt dyrt känns det när man får en spillans XC70 My13 Momentum Dynamic Helläder för 329.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Mwi skrev:Hej
Tittar man på bilpriser.se så känns det dyrt.
http://www.bilpriser.se/bilvardering/?s ... 2cc165228e
Bilpriser.se ger jag inte jättemycket för. Sålde min egen bil för en knapp månad sen och enligt bilpriser skulle en handlare ta som mest 10 tusen mindre än vad jag fick. Men på en halvskött tjänstebil med trist utrustning och några repor eller små bucklor så stämmer den värderingen kanske bra.

Sen är det ju så att det priset som står i annonsen inte är det som ska jämföras med det som finns på bilpriser. Det är det slutliga priset som blir vid en affär. Det går ju troligtvis att diskutera priset med säljaren av denna bilen. Precis som vid alla andra affärer.
Användarvisningsbild
av Snacksalig
VolvoB20 skrev:
Variosboy skrev:Själv skulle jag tex aldrig köpa en bil med den enklaste stereon som inte ens tar mp3. Men det är ju jag det..
Den har väl USB ingång, så lägger man bara sina MP3:or på ipoden/usb minne i förvaringsboxen. Eller har jag missuppfattat det?
Ja, du har missuppfattat det - eller rättare, säljaren försöker lura dig.
Performance-stereon har AUX-ingång. Dvs en 3,5mm plugg och inte USB. Men han skriver dit iPhone för att den okunnige ska tro att man kan koppla in sin smartphone och styra den via rattknappar och stereo, vilket man inte kan.
av Enzo
Jag har för mig det finns ett tillbehör för iPod faktiskt för Performance, för eftermontering.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Japp, trodde han hade monterat det eftersom det står iphone.
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Alla alternativ är ju möjliga, men de troligaste är att han avser aux-ingången.
AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]