I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av agusta44
Hej,

Någon som har erfarenhet av Kl-racing's intercooler's är det något att hämga i granen??
Det är väl så kallade "kina" intercooler's dom säljer?

Dom ligger väldigt bra i pris men hur är dom i kvalite, tänkte på svetsar, cellpaket, täthet och "kyleffekt"...

Tankar och synpunkter på det??
Användarvisningsbild
av White
Jag går alltid efter måttot att "man får vad man betalar för"! Kanske gäller den regeln inte alltid, men av erfarenhet vet jag att
OFTAST är fallet så! Kan inte säga att det gäller i detta fallet då jag inte har någon erfarenhet av deras IC! Men fråga efter seriösa
referenser INNAN du köper är mitt råd. Det finns ju trots allt BRA billiga grejer! :-)-)
av *pettson*
Jag har en KL racing alu intercooler som passar istället för orginalet. Har fungerat alldeles utmärkt. Fin kvalitet på svetsar och sånt.
Körs med en lite piffad B234T med upp till 1,5 bar i ladd. Vad man INTE bör glömma är att se till så där finns någon form av *rostskydd*
Oskyddad alu gillar inte vägsalt längre tid. Personligen använde jag hålrumsvax på ytor som döljs och inte kan sköljas av (ingen behandling på kylcellerna).
Det torkar till så mycket att det sitter fast bra. Men torkar aldrig helt utan bildar en bra hinna.

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]