Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Midnightspecial
Läser man avtalsvillkoren så är det inte bara att "hämta ut" det man menar behövs till bilen.
Du får bara delar om en servicetekniker menar att det är behov för det. Sedan skall allt göras i samband med orginalservice!
Det går följaktligen inte att "svänga förbi" när en lampa är trasig eller torkarna slut. Funderar på om de då menar att delarna är gratis men arbetstiden får man betala.

Peter
av slapshot33
Ja den verkstan som jag tidigare använt mig av och som jag vet är bra är också aukt volvoverkstad. Vilket jag förmodar är en förutsättning för att garantier osv ska gälla.
Nej det är klart att man inte bara kan "hämta ut" men om dom tar betalt för arbetstiden så kan det ju bli dyr service iaf eftersom arbetskostnaden ofta är det dyra när man har en bil på verkstad. Gäller det även andra situationer t.ex om det blir fel på bilen, att trygghetsavtalet täcker priset på komponenten men arbetskostnaden ligger utanför?
Användarvisningsbild
av hollan
torkablad får du i samband med service bara att säga till
glödlampor är bara att svänga in om och få bytt även om något går sönder i övrigt det behöver du inte vänta med tills servicen
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]