NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dabits
Hej, jag har idag en S40 T5 2006 som ligger ute på blocket. Men verkar vara svårsålt numera.
Tänkte se vad ni tror man ungefär kan få för den, har inte jätte bråttom med att sälja. Väntar på en tjänstebil som kommer i juli så.

Men skriver ner info om den här så kan ni få säga vad ni tror om det :) Har tyvärr inga bilder på den här datorn som jag kan lägga upp,
men finns bilder på blocket om man vill kolla på bilder med.

12470 mil i skrivande stund.
Fullstämplad servicebok, senaste service gjord den 5 Mars 2012.
Besiktigad och nyskattad.

Svart
Sportpaket in och utvändigt
Alu inredning
Volvo Sportchassi
Volvo Fjäderbenstag
T-techklädsel
6 växlad manuell
High Performance stereo
19" fälgar
Ljust tonade rutor runt om
Samt tonade baklampor
Steg 2 Multifuel från Autotech i Trollhättan vilket innebär
265hk med 98oktan och 285hk med E85. Har även en APC dosa så man kan välja mellan olika programmen, även ställa tillbaka till orginal.
2,5" rostfritt avgassystem från Ferrita, halvsats, livstidsgaranti.
NGK Irudium tändstift
Även satt in ett evighetsfilter från BSR,
tvättat och inoljat i samband med service.
Dubbade vinterdäck på 16" alu.
Färddator
Antisladd/Antispinn DSTC
ABS bromsar
Airbag förare & Passagerare
Elhissar
El speglar
Farthållare
Multifunktionsratt
Klimatanläggning ECC
Volvo Larm
Dimljus
Tygmattor/gummimattor
Stolsvärme
Svensksåld

Mvh David
av Lövet
100' nånstans.

För 3 år sedan fick jag 115' för min T5 AWD som hade gått 11k och hade samma utrustning.

Mitt råd är att plocka bort så mycket av möjligt av trim och stylinggrejer. Du får inget extra när de sitter på bilen men det kan bli några kronor om du säljer det separat.
av dabits
andreas_lofgren skrev:100' nånstans.

För 3 år sedan fick jag 115' för min T5 AWD som hade gått 11k och hade samma utrustning.

Mitt råd är att plocka bort så mycket av möjligt av trim och stylinggrejer. Du får inget extra när de sitter på bilen men det kan bli några kronor om du säljer det separat.

Okej, men inte lätt att plocka bort någonting bara. Skulle vara fälgarna i så fall, men då behöver man inhandla andra osv.
Sen är ju det ju volvos org sportpaket in och utvändigt. Sen vet jag inte om autotech chipet är låst till min bil bara, står nämligen mitt regnummer i dosan när man startar den.
Men tack ändå, får se vad jag ska sätta för pris. Tycker det är svårt. Ska se lite vad fler har för åsikter.
Hade du också det kompletta sportpaketet i din?

Mvh
av Lövet
Nej jag hade inget sportpaket men å andra sidan 4WD och automatlåda. Men jag skulle inte tro att det är särskilt stor skillnad prismässigt med sportpaket. Några tusenlappar kanske om spekulanten faktiskt vill ha paketet.

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]