Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det ska bli intressant att få testa denna bil när den kommer till handlarna. Jag tycker den ser riktigt bra ut! Helt klart en av de snyggaste modellerna i klassen :-)-)

När det gäller Collins recensioner kan man inte bara annat än att skratta åt stackarn som fortfarande är fast i 80-talet. Är det för övrigt någon som har droppat informationen för honom att Volvo säljer bilar i andra länder än Sverige?
http://www.bytbil.com/nyheter/4vi2skyg/ ... -volvo-v40

Ytterligare en positiv recension. De tycker att D2 funkar bra, men vill man utnyttja bilens fina köregenskaper bör man titta på mer motorstarkare alternativen D4 eller T4. Ska som sagt bli oerhört spännande att provköra V40:n snart...
Vi har en golf som andrabil och den gör sitt jobb bra men är så urbota tråkig att man riskerar somna när man passerar den på infarten. Överväger starkt att byta den till en V40, trots att den blir märkbart dyrare. Det jag är mest orolig över är storleken i kupén. Flera av testerna påpekar att det är en liten bil och inte speciellt rymlig varken fram eller bak. Golfen är överlägsen på den punkten och nästan lika rymlig som en V60 i baksätet. Någon som sett både Golf (MY10) och V40 och kan jämföra?
När kommer den till handlarna för provkörning tror ni?

Jag mötte en V40 igår och den ser riktigt fräck ut på vägen, förut hade jag bara sett den stillastående hos Volvo.

/Martin
Faktum är att Collin inte sågar V40 !! Han ger bilen en del beröm, men framför också berättigad kritik. Och det är exakt det som man som motorjournalist ska göra. Dessutom är han inte ensam om denna kritik. Det är bara att läsa rapporten i senaste numret av Teknikens Värld.
Personligen tycker jag att nya V40 mest framstår som ett misslyckande. Vem har nytta av en bil som är "trång, opraktisk och onödigt dyr". Bilen ser dessutom överdesignad och lite vulgär ut. Det är väl ingen slump att Volvos tidigare chefsdesigner fick sparken.
Gourmand skrev: Personligen tycker jag att nya V40 mest framstår som ett misslyckande. Vem har nytta av en bil som är "trång, opraktisk och onödigt dyr". .
Om nyttan vore de enda som räknades skulle nog alla vilja åka 745:a fortfarande men världen ser lite annorlunda ut än att allt skall vara snusförnuftigt.

/Martin
Gourmand skrev:Personligen tycker jag att nya V40 mest framstår som ett misslyckande. Vem har nytta av en bil som är "trång, opraktisk och onödigt dyr".
Du kör en V50 ser det ut som. Den är "trång, opraktisk och onödigt dyr" jämfört med många andra bilar. T ex ovan nämnda 745:a.

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]