Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av slidnert
Tänkte att det var dags att slänga upp kungabilen här. En Volvo 740 GL -90 som jag köpte maj 2011. (Har i skrivandets stund rullat ca 16*** mil) slog över till 17000 nyligen och har en service bok. Målet är att bevare den så gott jag kan då jag verkligen gillar 740. Kan lugnt säga att jag aldrig åkt bekvämare än i en 740, tur och retur Skövde - Härnösand/Sollefteå 2 ggr utan att justera röven när man sitter. Har kört 40-talet olika bilar och alla740 som man kört har bästa komforten enligt mig.

Saker som ska göras: (x) = klar, (/) = pågår
Byta kyl (x)
Fixa bromsar, samt lacka (x)
Motortvätta/städa (/)
Delvis om lackering (/) Skärmkanterna har börjat få lite rost
Fräscha upp kofångarna (/) Har några behandlingar kvar
GLT vinge ( )
Ny grill ( )
Ljudbygge (/) Väntar på steg och låda och basar finns redan.
Rallyläppar (/) Fixade, väntar på montering
Byta torpedplåt ( )
Snow-Cap (/) Fixat, väntar på ny torpedplåt
Service (/) pågår konstant
Byta sötdämpare ( )
Takräcken (x)
Nya framblinkers ( )
Nya baklampor ( )
Nya fälgar ( ) lånar brorsans
Nya plåtar ( )
Volvo 740 keps ( )
Tona rutor ( )
Svart lack eller reflexramp ( )
Byta slitage delar vid behov (/)
Ljudbygge (/) Har en hatthylla jag byggt som det kommer upp bilder på med mått.

Här kommer lite bilder på hur den ser ut idag. Har hänt lite sedan köpet.

Bild

Bild

Bild

Bild

Eftersom det är mitt löpande projekt så kommer jag fylla på med bilder med något nytt då och då.
Senast redigerad av 4 slidnert, redigerad totalt 0 gång.
av slidnert
Efter att ha gått lite oroligt och ryckigt i ca 1 vecka har jag äntligen bytt insugspackning och nu spinner Sjuhundran ljuvt och fint.

Nexus: Taxkar! :D Takräckena är en del av stuket som kommer. Sedan är det ett "måste" med tackräcken då vi är 3st med blå 740 gl -90 i släkten med takräcken. Kan säga att du till hör 9/10 som tycker att det inte ser klokt ut. :P
av llesrof
Nexus skrev:plocka bort takräckena ser ju inte klokt ut...
Nja, den ser nog bättre ut om han tar bort takräckena.
av Andis
slidnert skrev:Efter att ha gått lite oroligt och ryckigt i ca 1 vecka har jag äntligen bytt insugspackning och nu spinner Sjuhundran ljuvt och fint.

Nexus: Taxkar! :D Takräckena är en del av stuket som kommer. Sedan är det ett "måste" med tackräcken då vi är 3st med blå 740 gl -90 i släkten med takräcken. Kan säga att du till hör 9/10 som tycker att det inte ser klokt ut. :P
Tackräckena en del av stucket som ska komma hmm vad innebär det?

Gör mig lite oroad på denna fina 740 vad som ska hända med den :D

Med vänlig hälsning,
Andis
av slidnert
Du kan vara lugn Andis! Kommer inte klistra på några flames eller liknande och annat fjantigt. Kan avslöja att stuket är en gnutta rally bara fast med takräcken. Så det blir, lite läppar, snowcap, extraljusen mm. Vill inte förstöra denna bil. ;) Utan den ska bevaras. Har inte gjort så mycket det senaste men det kommer grejor. :D
Användarvisningsbild
av Nexus
llesrof skrev:
Kanske det jag menade om du tänker efter lite :roll:
av llesrof
Nexus skrev:
llesrof skrev:
Kanske det jag menade om du tänker efter lite :roll:
Jag läste bara vad du skrev. Det meningen du skrev syftar på att det inte ser klokt ut att plocka bort takräcket, om du tänker efter lite. Du tänkte en sak men skrev något annat. Ja ja, meningsuppbyggnad och användande an skiljetecken är inte alltid det lättaste :D

v70 2.4 140hk 2005,32000mil Allt ovan är ori[…]

Ja en får gratulera. Blev slutsumman godtagb[…]

Ingen write-up på detta? Vore ju trevligt at[…]

Baklucka låser ej

Det är vanligt fel att kablarna till baklucka[…]