Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ei0jobo
Igår satte jag mig i bilen efter att den hade stått stilla i 2 veckor (vår 2:a bil). Batteriet var helt urladdat. Efter uppladdning igen startade allt fint igen. Då generatorn är nyligen bytt på min S80-99 misstänker jag nu att något tjuvdrar (läckström). Ett påtagligt ljud har under längre tid funnits i kupen som kommer någonstans från instrumentpanelen. Det är ett surrande/vinande ljud som finns även när bilen har inte är i tändningsläge (dvs konstant). Här misstänker jag att något inte är rätt?? Någon av er som vet/tror er veta vad ett konstant missljud (vinande) från IP:n kan komma från? Är det normalt?
Användarvisningsbild
av wissel
Tror möjligen det kan vara den lilla fläkten som sitter bakom gallret under radion.
Den börjar snurra så fort du öppnar dörren och fortsätter att gå en bra stund
efter du sängt av bilen. Detta är normalt.
Tror du bör göra en felkodsavläsning för att få fatt i detta. Kan vara låskista som
ligger o drar till exempel, dessa är ökänt dåliga på P2 bilarna. Kan även vara en lampa typ i handskfack, bagagelucka osv.
Ja, en käkt under radion är precis vad det låter som, ok då är det inte det som tjuvdrar. Tack för feedbacken! Skall ge den en chans till innan jag får låta den genomgå en analys...
Vad är det för fläkt?

Hörde detta surrande häromdan också, och när jag påtalade för frun tittade hon på mig som om jag hade horn i pannan...

Elen är ok på fruns bil såvitt jag vet, låskistan höger fram har en vajsing, och en vida/dice-skanner är beställd.
Volvo xc70 2011

Jag förstår din tanke att jag borde nog[…]

Brukar också köra injection cleaner :-D[…]

Carplay Trådlös adapter

Jag hade ett carlinkit 5.0 2air till min V90 202[…]

Strålkastarspolare och polvändning

Jag igen, Någonting sa mig att det är […]