Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
V9097 skrev:Märkligt liten skillnad i pris mellan D3 och D4 momentum DE

Jag har nog inte riktigt förstått idén med att införa en 136hk D3, när 163 hk D4 har samma förbrukning. Kostar samma att producera eftersom bara mjukvara skiljer. Och nu när priserna bara skiljer 5000:- lär de flesta ändå välja D4.

Allt Volvo har åstadkommit är att virra till modellbeteckningarna (ännu en gång)
Den ena är miljöbil, det är inte den andra. Volvo verkar bara ha kopierat in siffrorna mellan modellerna på hemsidan...
Användarvisningsbild
av V9097
mattish skrev:

Jag har nog inte riktigt förstått idén med att införa en 136hk D3, när 163 hk D4 har samma förbrukning. Kostar samma att producera eftersom bara mjukvara skiljer. Och nu när priserna bara skiljer 5000:- lär de flesta ändå välja D4.

Allt Volvo har åstadkommit är att virra till modellbeteckningarna (ännu en gång)
Den ena är miljöbil, det är inte den andra. Volvo verkar bara ha kopierat in siffrorna mellan modellerna på hemsidan...

´Jag var helt säker på att båda skulle klara sig på 119g/km. Ännu ett fel i Volvos hemsidematerial alltså?
av mattish
V9097 skrev:
mattish skrev:

´Jag var helt säker på att båda skulle klara sig på 119g/km. Ännu ett fel i Volvos hemsidematerial alltså?
Jag är inte säker. Men det är ju ingen skillnad mellan d3 och d4 i prestandan så det förmodar jag är fel.
av perhall
jag läste på bygg din volvo att båda skulle ha 119 g, har jag för mig, D5 lite högre (126?)/PH
av mattish
Jag läste nyhetsmailet nyss och visst kommer D4 också vara miljöklassad. Nu stärker dom sin plats ordentligt. Särskilt ihop med DE, passaten är inte fullt så billig i jämförelse längre och långt ifrån lika bekväm.
Användarvisningsbild
av MartinS
Mccartney skrev:Tror ni att xc70 kommer att försvinna helt inom några år? Eftersom xc60 är en hård konkurrent.
Båda säljer ju bra, jag tror de kompletterar varandra bra och således kommer finnas sida vid sida.

/Martin
av mattish
MartinS skrev:
Mccartney skrev:Tror ni att xc70 kommer att försvinna helt inom några år? Eftersom xc60 är en hård konkurrent.
Båda säljer ju bra, jag tror de kompletterar varandra bra och således kommer finnas sida vid sida.

/Martin
XC70in är bra mycket snyggare än xc60in.. Är bagaget på xc70 större?
Användarvisningsbild
av MartinS
mattish skrev:
MartinS skrev:

/Martin
XC70in är bra mycket snyggare än xc60in.. Är bagaget på xc70 större?
Japp, och brunetter är snyggare än blondiner... Eller var det en smaksak kanske?

Kupén är större på XC60 men XC70 har större bagage.

/Martin
av Enzo
Det känns inte som de kannibaliserar såååå mkt på varandra.

Båda säljer ju enormt bra så varför skulle den ena försvinna. Se bara på trenden på högbyggda kombis, det kommer fler och fler. Med Alltrack som senaste exempel.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!

Finns ju inget att spola på en manuell l&a[…]

Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]