Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
skaris skrev:R-design ratten som det länkades till här ovan (ebay) är ju för dom tidigare modellerna och bör således passa min 2,5FT -09. Den kostar i runda slängar 2500kr inkl frakt om man slipper tullavgifter osv. Någon som vet vad denna ratten kostar att köpa i Sverige, utan montering?
Väldigt snygg är den iaf, ser dessutom mycket skön ut att hålla i.
Du lär åka på moms och tull.

Kostar strax under 4 papp i sverige.

/Martin
av pergrein
Det är inte alltid man åker på moms och tull men man ska dock räkna in det om man skulle åka på det...

Mvh
Per
av skaris
Har köpt många saker från USA och det är allt som oftast man åker på tull och moms tycker jag.
Har kollat med företaget som säljer rattarna och dom vägrar dessutom att skriva ner värdet, så det blir inte många kronor man sparar på att köpa från USA...
av pergrein
Jag har också handlat en hel del från ebay och det är sällan (1av5 max) jag betalar tull/moms för men jag räknar med den alltid.
Skickas varan med Fedex så är det alltid Tull/moms så dom får inte skicka med det bolaget.

Det är slumpen som avgör om man får betala eller inte verkar det som...

Mvh
per
av skaris
s60r skrev:Beställde en ratt därifrån i söndags, gick på 2666:- inkl. frakt.. Så får se hur mycket tullen går på, men räknar med att den blir billigare än att köpa på Volvo.
Återkom gärna här när du fått den:)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Felparkering...

@sewen , Äh, be de skicka bilden till dig f[…]

10 mil tog det innan nivån uppdaterades i in[…]

Det beror lite på vad för batteri d&aum[…]

Farthållare v40 -13