Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
Jag har fått tillgång till MinVolvo. Där står det att beräknad leverans är V.26. Fick MinVolvo v.19 så jag tycker det är underbart snabbt jobbat faktiskt!
När jag ringde säljaren så sa han att den veckan som står där är när den kommer med transporten från fabriken och att ÅF behöver 2-3 veckor för att göra bilen klar. Det tycker jag låter mycket märkligt. Är det verkligen så ?

Har era datum stämt?
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
;Jag beställde i början på maj och fick prelimenär leveransvecka 26 men nu när den är i nivå 2 så står det v. 27. :(. När stänger dom för semester på Torslanda tro?
av mattish
Titaniumgrå skrev:;Jag beställde i början på maj och fick prelimenär leveransvecka 26 men nu när den är i nivå 2 så står det v. 27. :(. När stänger dom för semester på Torslanda tro?
Samma som mig då, men den är fortfarande V.26 på min iaf. Stänger helt och hållet gör dom inte enligt min säljare.
Användarvisningsbild
av Guru
mattish skrev:
Titaniumgrå skrev:;Jag beställde i början på maj och fick prelimenär leveransvecka 26 men nu när den är i nivå 2 så står det v. 27. :(. När stänger dom för semester på Torslanda tro?
Samma som mig då, men den är fortfarande V.26 på min iaf. Stänger helt och hållet gör dom inte enligt min säljare.
Fabriken är stängd v29-32, produceras inget då. Men bilar byggda innan transporteras fortfarande så ÅF kan få bilar även under dessa veckor.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
mattish skrev:När jag ringde säljaren så sa han att den veckan som står där är när den kommer med transporten från fabriken och att ÅF behöver 2-3 veckor för att göra bilen klar. Det tycker jag låter mycket märkligt. Är det verkligen så ?
Har era datum stämt?
Min bil kom drygt 3 veckor innan planerad leverans och ÅF gjorde den klar på några dagar (krok+besktning).
Har redan hämtat min MY -13
av masol
Jag beställde i början på maj (i.o.f.s V60). Fick leveransbesked v.27. Nu i denna veckan hände allt! Från staus 1, till 7 och leveransvecka ändrad till v.25. Kul!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]