- mån 28 maj 2012, 18:48
Ja ni, bilen är en xc70 -04 automat.
Jag har aldrig varit med om att besiktningen kört den i bromsrullar ALDRIG.
Men idag sa dom att det är inga problem om dom får det för volvo.
Jag vet inte så mycket men volvo säger ju att olika däck på bilen, att man inte får bogsera den på bärgningsbil men framdäcken i luften.
Men om det nu är så att dom får det, så gjorde körde dom på med framdäcken, stängde av motorn och i med neutral och bromsade upprepade gånger och likadant med bakdäcken.
Bromsvärdena vart :
VF 2,0
HF 1,5
VB 1,3
HB 1,6
Och för mig är denna bil då underkänd med tanke på att det skiljer så mycket och kanske en varningslampa på att bilen inte är byggd för att köras i rullar ?
Samtidigt som han godkänner den och jag förklarar att man inte har någon bromsservo som när motorn är avstängd och att det kanske därför värdena vart som dom vart.
Hur tror ni att min haldex mår efter dom förbannade idioterna ?
Jag har aldrig varit med om att besiktningen kört den i bromsrullar ALDRIG.
Men idag sa dom att det är inga problem om dom får det för volvo.
Jag vet inte så mycket men volvo säger ju att olika däck på bilen, att man inte får bogsera den på bärgningsbil men framdäcken i luften.
Men om det nu är så att dom får det, så gjorde körde dom på med framdäcken, stängde av motorn och i med neutral och bromsade upprepade gånger och likadant med bakdäcken.
Bromsvärdena vart :
VF 2,0
HF 1,5
VB 1,3
HB 1,6
Och för mig är denna bil då underkänd med tanke på att det skiljer så mycket och kanske en varningslampa på att bilen inte är byggd för att köras i rullar ?
Samtidigt som han godkänner den och jag förklarar att man inte har någon bromsservo som när motorn är avstängd och att det kanske därför värdena vart som dom vart.
Hur tror ni att min haldex mår efter dom förbannade idioterna ?
Har DICE med VIDA. Hjälper gärna till

- By Kamelen