Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
Jag har tröttnat på att betala billånet och funderar på att lösa in de helt och hållet eller skicka in lite större summor
ett tag framöver för att bli kvitt lånet snabbt. Någon som har koll på hur man gör? Använder man vanliga bankgiro nummret? OCR nummer?
Något mer man skall tänka på?

Får varken kontakt via telefon eller mail från volvo finans så Jag frågar er.
av perhall
Du måste nog kontakta dem först. Det kan vara så att räntan har sjunkit (det är troligen så) och om du då inte har helt rörlig ränta för du, vilket är rimligt, "böta" för räntediffen. Låter jättekonstigt att de inte svarar!/PH
av dst02
Oj ok, de e nog bäst Jag inväntar svar från dom då, kanske inte så konstigt dom inte svarar då man ringer på en lördag iof :P
av perhall
haha, nä, bank o försäkring slutar ju alltid tidigt dan före röd dag + fredagar:)
av dst02
Dom jobbar tydligen med att svara på mail på lördagar så Jag fick ett svar under middan här med instruktioner hur man gör. Ett speciellt bankgiro nummer används för att betala in extra på och man uppger bara personnummer/kontonummer,regnummer på bilen och om man vill ha fortsatt samma månadskostnad med förkortad avbetalstid eller lägre månadskostnad med oförändrad kontraktstid. Inga straffavgifter tillkommer alls :)
av dljungstrom
Som konsument behöver du inte betala någon ränteskillnadsersättning om du löser billånet i förtid. Löser man av en leasingbil i förtid brukar det tillkomma lite avgifter.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Enklast är att kontakta volvohandlaren där man köpt bilen så får man reda på vart pengarna ska betalas in :)
av perhall
dljungstrom skrev:Som konsument behöver du inte betala någon ränteskillnadsersättning om du löser billånet i förtid. Löser man av en leasingbil i förtid brukar det tillkomma lite avgifter.
OK, är det alltid så? Kanske inte finns billån med fast lång ränta, för i så fall vore det ju rimligt. Dvs. man tog ett lån när räntan var 7% sen kan man utan kostnad göra om till ett nytt när räntan är 3%./PH
Användarvisningsbild
av Guligan
dst02 skrev:Jag har tröttnat på att betala billånet och funderar på att lösa in de helt och hållet eller skicka in lite större summor
ett tag framöver för att bli kvitt lånet snabbt. Någon som har koll på hur man gör? Använder man vanliga bankgiro nummret? OCR nummer?
Något mer man skall tänka på?

Får varken kontakt via telefon eller mail från volvo finans så Jag frågar er.
Restskulden får du alltid information av från din Volvohandlare. Kontakta dem.
av dst02
Yes, kollat upp allt och volvofinans har ett speciellt bg nummer man sätter in extra pengar på, uppger regnr,personnummer och hur man vill att pengarna ska sättas in, antingen samma lånetid med mindre kostnad eller kortare tid med samma kostnad.
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]