Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
B20, det stämmer. Vet inte om du noterade vad som hände med V70 T4/T4F vid årsmodellsskiftet? Den steg 27 resp. 29000 under tre veckor och sen sänktes den 26000 igen. Fast det var aldrig synkat mellan volvotorget, konfiguratorn och handlaren så det låga priset låg kvar på torget fram till två dagar innan sänkningen.. jag håller med dig, det är inte bra att hålla på så. De hemliga utspelen med billiga D5 AWD, och en massa annat har väl bidragit till att Volvo inte längre har bättre andrahandsvärde än nån annan.../PH
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ja T4/T4F har fladdrat upp och ned. Och precis som du säger, de halvhemliga kampanjerna har ju gjort att man allvarligt funderar på hur man tänker.

Sen hade man ju nollkoll på polestar ett tag och man kunde köpa D3an med trim som gjorde den starkare än D5an redan från leverans till på köpet 15000 billigare än D5 ett tag innan Volvo fattade vad som hände och stoppade detta.

Och min "favis" timern som har hoppat från 2500 upp till 5000 kr, som man helt plötsligt skickar med gratis. ?:-/
av JimmyK
VolvoB20 skrev:Ja T4/T4F har fladdrat upp och ned. Och precis som du säger, de halvhemliga kampanjerna har ju gjort att man allvarligt funderar på hur man tänker.

Sen hade man ju nollkoll på polestar ett tag och man kunde köpa D3an med trim som gjorde den starkare än D5an redan från leverans till på köpet 15000 billigare än D5 ett tag innan Volvo fattade vad som hände och stoppade detta.

Och min "favis" timern som har hoppat från 2500 upp till 5000 kr, som man helt plötsligt skickar med gratis. ?:-/
Vad menar du med tidur gratis? Det har jag missat. Är det ytterligare en kampanj?
av perhall
VolvoB20 skrev:Ja T4/T4F har fladdrat upp och ned. Och precis som du säger, de halvhemliga kampanjerna har ju gjort att man allvarligt funderar på hur man tänker.

De har ju inte riktigt stoppat det heller... våren 11 kunde man köpa en D3 och få den uppgraderad till 225 hk efter en månad för 8900. Vet inte hur det ser ut i vår... men om de alltid släpper den efter att en årsmodell avslutas så behöver man ju inte vänta längre än i snitt ett halvår... /PH
Användarvisningsbild
av Momentum
VolvoB20 skrev:
perhall skrev:Intressant med Passaten. VW har tagit hela Saabs marknad, typ, Volvo ingenting. Ändå är Volvo billigare än på länge.../PH
Volvo fnattar ju upp och ned med sina priser som ett höstlöv i stormen Pär.

Det gör det ju grymt svårt att planera, illa om man ska försöka beställa¨tjänstebil, ännu värre med privatköp, plötsligt har bilen du köpt tappat 100.000 över en natt.

Snart kommer väl rabattkuponger i "Sverigehäftet" för V70.

Jag tror man hade sålt bättre och jämnare antal om man hade haft en stabilare prisnivå på vettig nivå, istället för att vara skitdyr ena veckan och tokbillig nästa.
Jag håller med till 100%, jag har en längre tid försökt pressa in en XC70a AWD med momentum paketet och inget annat för 7.5 BB - helt omöjligt

Har därför köpt annat bil, två veckor efter leveransen av den så kommer det här skiten med XC70 AWD Montemum DE, en bättre utrustad för mindre pengar, finns ju t o m skräddarsydda bilar på annons som precis hamnar på 7.5 BB (Dessutom kan man få ramavtalet på de nya priserna)

Har andra kollegor som också blev mindre glada då man insåg att man fått betydligt mera bil för sina 7.5 BB om man väntat lite

Det är inte så här man skapar nöjda kunder, genom att få de befintliga att känna sig lurade
Användarvisningsbild
av V9097
Till på köpet finns det mängder med bagagnade xc70 med prisappar kring 250-300 tusen som kommer falla rätt ordentligt i pris. Dom som hann sälja förra veckan ska nog känna sig nöjda, övriga får finna sig i att prutmånen över en natt blev ytterligare 30 tusen.
av perhall
V9097 skrev:Till på köpet finns det mängder med bagagnade xc70 med prisappar kring 250-300 tusen som kommer falla rätt ordentligt i pris. Dom som hann sälja förra veckan ska nog känna sig nöjda, övriga får finna sig i att prutmånen över en natt blev ytterligare 30 tusen.
Ja det här MY08 V70 D5 för 259 som det finns rätt många av känns inte så attraktiva.../PH
av Biltoken
Visar tydligt hur tufft det är på marknaden. Jag tror att nybilsmarknaden på privatsidan totalt har kraschat.

Kortsiktigt tjänar naturligtvis Volvo på detta då uppåt 80% av försäljningen nu är tjänstebilar, dvs företagsmarknaden. Att andrahandsvärdet på redan sålda bilar rasar är inget problem på kort sikt, på lång sikt är det säkert negativt men nu gäller det att visa de kinesiska ägarna att man når målen (antal sålda bilar 2012).
Användarvisningsbild
av VolvoB20
JimmyK skrev:

Vad menar du med tidur gratis? Det har jag missat. Är det ytterligare en kampanj?
Japp, den kastar man in gratis på nya bilar.....

http://www.bytbil.com/bilar/volvo/xc70/ ... 8cv7sMALAA

Försökte beställa den vecka innan, men då prutade man inte en spänn, så jag skippade den, nu slänger de in den "for free"...
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
av Biltoken
Ägare av V70, XC70 och XC60 förlorade just nu 30-40 tkr på andrahandsvärdet!

Aldrig mer en ny Volvo som privatbil!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]