Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
Soft skrev:Er det noen som har fått V3.0.
Var inne och gjorde klart med köpet idag och hade tidigare under dagen tagit kontakt med verkstaden ang Sensus 3.0.
Först hade de ingen aning om vad jag pratade om, efter 10min letande bland mail och mjukvaror hittade de till sist en uppgradering till Sensus som de hade fått i veckan som han iaf "trodde" var Sensus 3.0, han skyllde på att all info stod på Engelska och det var så svårt att tyda :shock:

Beställde iaf en uppgardering av säljaren som han lovade skulle vara gjort innan jag hämtar bilen nästa <fredag.

Återstår att se vad det är jag får i mjukvaruväg :lol:

Återkommer när jag hämtat bilen.
Användarvisningsbild
av meko
He, he, en totalformaterad mjukvara kanske väntar? Allt nollställt! 8) Engelska är ju - precis som mekanikern påpekade - ganska svårt att tyda! :wink:
av acr32
Jag fick det vid min årliga service. :D :-)-)
av Droopy
acr32 skrev:
Det är så det ska vara, inga krusiduller. Vid service ska bilen uppgraderas med det senaste oavsett.
av acr32
Droopy skrev:
acr32 skrev:
Det är så det ska vara, inga krusiduller. Vid service ska bilen uppgraderas med det senaste oavsett.
Mmm, men tyvärr var det jag själv som påminde om att det fanns en uppgradering till Sensus!
Tror att de stackars killarna på verkstaden inte direkt får all information. Kan väl aldrig vara så att det finns lite brister i kommunikationen... ??:-/
Tråkigt tycker jag, med tanke på att de efter bilköpet sen är mer eller mindre är märkets ansikte utåt. För mig är det bl.a. här man sen baserar sitt nästa köp av samma märke eller inte.
av perhall
apersson850 skrev:
Micke008 skrev:Gjorde du en "riktig service" eller en anpassad?
Ja du, det vete katten vad den kallades. Borde det stå på specifikationen jag fick, månne? Servicen gjordes efter 3000 mil, i alla fall.
Anpassad service är (för flertalet modeller) för dem som kör mindre än 1500 mil/år så inte för dig. Problemet med verkstäderna är väl att de har prestationslön, dvs. de får in mer pengar om de struntar i uppdateringarna och så säger de "ajdå" om någon klagar. Och hittar plötsligt en massa uppdateringar. /PH
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har ett fel på radion, som sporadiskt (några gånger i månaden eller så) yttrar sig så att den inte byter kanal när RDS borde säga åt den att göra det. När jag kör hemifrån till jobbet finns det två olika sändare som man måste ta in för att få mottagning utan störningar. Men när detta fel visar sig gör den inte det. Det går då heller inte att byta kanal med dubbelpilsknapparna, varken i ratten eller mittkonsolen.

Nog dags att klaga lite, så här i slutet på första året med bilen.
av perhall
Att nya kartor numera ingår i service är väldigt smart av Volvo. Hur många köpte nya DVD för 2-3000 till sin GPS tidigare? Inte många. Men nu får man ju ett starkt incitament att åka till Volvo för jag antar att Solna Bilservice inte uppdaterar GPS-kartorna vid en 6000mil-service.../PH
av mangeV70
Jag har ett fel på radion, som sporadiskt (några gånger i månaden eller så) yttrar sig så att den inte byter kanal när RDS borde säga åt den att göra det. När jag kör hemifrån till jobbet finns det två olika sändare som man måste ta in för att få mottagning utan störningar. Men när detta fel visar sig gör den inte det. Det går då heller inte att byta kanal med dubbelpilsknapparna, varken i ratten eller mittkonsolen.
Jag hade inne min XC70 på service i fredags och klagade på precis detta. Jag har med jämna mellan rum upptäckt detta och då fått gå in manuellt och bocka i automatisk frekvensuppdatering i menyerna. Det verkar som om de hittade en ny mjukvara enligt specen på servicen. Jag får väl se om problemet dyker upp igen.

Undrar förresten om det finns nån Sensus 3.0 till XC70. Det bör det väl göra men jag såg inga tydliga förändringar. Mjukvara till GPS är 0BC2(tidigare 0995) men jag kör fortfarande med karta 30.11.03. Inga tecken på ny leverans av karta trots att bilen blir ett år 1 augusti.

/Mange
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 29

Inte idag, men kanske imorgon, så ska det v&[…]

Service Peugeot 107 2007

Nu i eftermiddags har jag fått hem delarna […]

Kolla så "släpskon" nå[…]