Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av VolvoDigger
B230F med givarn i fördelaren.

Sitter i en 744GL -88A

Anyways. Bilen går dåligt, eller inte alls!

Började efter jag bytt tank. Då gick han hyffsat i 1-2 mil (hackade litegrann på fullgas) sen gick han på 3 cylindrar och till sist åkte jag in till vägkanten och stängde av den. Sen misstände den å gick på 3 cylindrar.

blev bogserad hem och där plockade jag ner den nya tanken. Spolade rent den grundligt. Bytte tankfilter+bränslefilter. Försökte starta, ville inte ens tända.
Plockade loss bränsleanslutningen till fuelrailen och där kom det soppa. monterade tillbaka och fick råd av en kompis att plocka bort 1'ans säkring och mala på starten, sen sätta i säkringen när bilen var igång. Då startade han och det gick att varva 3-4 tusen. Riiiktigt orent men det gick, sen dog han efter 15-20 sekunder och gick tillbaka till att hosta till och sedan dö..

Vad kan felet vara???

LMM kopplade jag ur men den gick ännu sämre då, men kanske ska testa med en annan?
Användarvisningsbild
av White
Kolla röret från tankpumpen, det brukar rosta hål precis ovanför tankanslutningen. Kan vara lite svårt att se då hålet brukar sitta på
framsidan av röret så kallat. Minsta lilla hål så går bilen uselt under halv tank men kan gå hyffsat vid full, är hålet större än en
millimeter brukar bilen inte gå alls eller väldigt dåligt. Samma symptom gäller om tankpumpen är kass och bara pumpen under bilen
går!
av VolvoDigger
hade bränslerelät gått hade han ju inte fått nån soppa alls?

Så det kav va hål precis på insidan av plattan där anslutningarna sitter?
av Mille740
testa med ett par andra stift, kan ha blivit sur ju :) sen har du ett till relä till spridarna, sitter på expansionskärlet, kan krångla det med
av VolvoDigger
Mille740 skrev:testa med ett par andra stift, kan ha blivit sur ju :) sen har du ett till relä till spridarna, sitter på expansionskärlet, kan krångla det med

Spridarreläet har ja också haft funderingar på, men grejen är ju att han får soppa men inte nån tändning känns det som?

Om det är samma när du ändrar fl&au[…]

Äntligen va det dags. IMG_1397.jpeg

Din bil var redan trasig, det var därför[…]

Hej, har även detta problem. Vi har en V70 D[…]