Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Köpte ny antennring och monterade den, löjligt lätt. Men bara för att det var löjligt lätt så funkade det inte iaf :/

Den startar upp fint, går på tomgång, och går sedan neråt och självdör. Försöker jag ge gas så dör den snabbare än om jag bara låter den vara :(

Det fina i kråksången är väl att jag kan lämna tillbaka antennringen och slippa den extra femhundringen, det dåliga är ju att bilen fortfarande är trasig :/

Så som sagt, den startar upp jättefint, går upp i varv, ner på tomgång, och självdör. Gasar jag och försöker dra upp den lite så svarar den inte alls utan dör genast. Tips, idéer?
Givaren till kylaren har ju gått bananas vid ett tidigare tillfälle, men har svårt att tänka mig att värmegivaren skulle kunna ha något att göra med saken, t.ex att den pga säkerhet stänger av motorn för att man inte ska kunna köra den och dra topplocket/packningen? Inte på en 99a väl?
För info så lämnade jag in bilen till verkstad, de har felsökt den och det visade sig att det var bränslegivaren som var käss, den är fixad och nu går den smoothly igen. Jag har självklart ingen aning om vad det är, men nu fungerar den igen, till en kostnad på 3200 kronor. yay.

Tack för all hjälp och feedback iaf :)
Är glad för din skull. Men det finns inget som heter bränslegivare på bilen ifråga och därför kan det alltid vara intressant vad som bytts?
Om jag får gissa så kanske det är massmätaren? Men hursomhelst bör det stå i dina verkstadspapper och den felaktiga delen bör du fått med dej hem om ingen frågat om nåt annat.

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]

Är det den nyare motorn med 5 st tändspo[…]