Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

VolvoB20 skrev: Volvo har ju aviserat att 5-cyl ska skrotas nästa år,,,,,,, som en del av downsizingen.
Köp två 5-cyl volvo. Försegla och spara den ena för framtida bruk. 8)

En viktig anledning till att jag köpte Volvo övht var tillgången på en femma som alternativ till alla tråkiga fyror.
Användarvisningsbild
av V9097
StringerBell skrev:VolvoB20 skrev:
Volvo har ju aviserat att 5-cyl ska skrotas nästa år,,,,,,, som en del av downsizingen.
Så har dom sagt. Men jag undrar om det verkligen kommer att ske. Nu har ju 5-cyl dieslarna kommit ner under 120g, och det kommer nya bensinfemmor till hösten, åtminstone i V40.

Min gissning är att det nya 4-cyl motorprogrammet är försenat, och att vi kommer kunna köpa 5-cyl i åtminstone 2 år till.
av jpennerb
Anledningen till att det bara går att få automat på bilar med awd är troligen att många har slirat sönder kopplingen och att det programmeringsmässigt är enklare med automat och sk. "haldexkoppling" för att få det att lira tillsammans...
Användarvisningsbild
av V9097
jpennerb skrev:Anledningen till att det bara går att få automat på bilar med awd är troligen att många har slirat sönder kopplingen och att det programmeringsmässigt är enklare med automat och sk. "haldexkoppling" för att få det att lira tillsammans...
Anledningen till att det bara går att få automat på bilar med awd är troligen att många har slirat sönder kopplingen och att det programmeringsmässigt är enklare med automat och sk. "haldexkoppling" för att få det att lira tillsammans...
Det där tror jag inte på. Både XC60 och XC70 finns ju med manuell låda. Både till D4 och D5
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3