Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ska inom två veckor köra min bil i bänk hos dessa med polestar optimering för att sedan få deras mjukvara i bilen för ett nytt test. Kul att se om polestar ger vad de påstår samt se skillnaden. Min bin bil känns trött på låga varv och deras ger mer vrid såkul ska det bli. Jag har löst med ny ladning av polestar om det inte blir märkbar skillnad och testet är gratis. Ja vet att garantier inte gäller med annat än det ja har idag. Är ja knäpp som vill testa detta? :) jag kommer att lägga upp effektkurvorna ifrån bänkkörningen efter testet.
Senast redigerad av 1 Maximuspro, redigerad totalt 0 gånger.
av S80V8AWD
Jag tycker det låter som ett superinitiativ! :D Det skulle bli ännu lite mer intressant om du också kunde testa med Volvos originalprogramvara, så man får en referens!
av Maximuspro
S80V8AWD skrev:Jag tycker det låter som ett superinitiativ! :D Det skulle bli ännu lite mer intressant om du också kunde testa med Volvos originalprogramvara, så man får en referens!
Japp! Bra inlägg! Ber dem om detta.
av kamilenski
Kommer bevaka tråden!
av lmob
Maximuspro skrev:Ska inom två veckor köra min bil i bänk hos dessa med polestar optimering för att sedan få deras mjukvara i bilen för ett nytt test. Kul att se om polestar ger vad de påstår samt se skillnaden. Min bin bil känns trött på låga varv och deras ger mer vrid såkul ska det bli. Jag har löst med ny ladning av polestar om det inte blir märkbar skillnad och testet är gratis. Ja vet att garantier inte gäller med annat än det ja har idag. Är ja knäpp som vill testa detta? :) jag kommer att lägga upp effektkurvorna ifrån bänkkörningen efter testet.
känns din polestartrimmade trött på låga varv??...min 2,4d e trött på tvåan mellan 1000 och 1700, får se om ditt test visar annat...
av Maximuspro
lmob skrev:
Maximuspro skrev:Ska inom två veckor köra min bil i bänk hos dessa med polestar optimering för att sedan få deras mjukvara i bilen för ett nytt test. Kul att se om polestar ger vad de påstår samt se skillnaden. Min bin bil känns trött på låga varv och deras ger mer vrid såkul ska det bli. Jag har löst med ny ladning av polestar om det inte blir märkbar skillnad och testet är gratis. Ja vet att garantier inte gäller med annat än det ja har idag. Är ja knäpp som vill testa detta? :) jag kommer att lägga upp effektkurvorna ifrån bänkkörningen efter testet.
känns din polestartrimmade trött på låga varv??...min 2,4d e trött på tvåan mellan 1000 och 1700, får se om ditt test visar annat...
Du har diesel o ja etanol, ja det känns som den tappar mellan växlingarna.
av AndS
lmob skrev:
Din diesel blir så om du tittar på effektkurvorna och tänker på den vikt som ska accelereras. Du har i det området från 20 till 75kW av de 150kW, och skillnaden mellan standard och optimerat effektmässigt kommer inte förrän efter 1600-1700varv.
Men nu var det detta en FT och då måste även årsmodell anges då det skiljer effektmässigt i original mellan -09 (147HkW) och 10/11 (170kW).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]