Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johannnes
perhall skrev:Jag tycker då inte det är stor skillnad mellan 08, 10, 11... inuti. en ordentlig motor gör jätteskillnad. /PH

Motorn är verkligen allt, och vill man ha en -08 så kan man facelifta den själv om man så önskar.
av perhall
Jag tycker inte ens att skillnaden mellan MY08 och MY12 väger särskilt tungt jämfört med motorn. Tycker eg. inte att MY12-13:s skärm är så snygg, den påminner rätt mycket om BMW e60 som kom 2003 och faktiskt - åtminstone de första - är plastigare än V70II interiört.../PH
av perhall
Jag trodde inte heller att lam rutor gjorde någon större skillnad, men efter att ha provat jämförbara bilar med och utan har jag ändrat mig. Finns nån tråd här på forumet med någon som mäter upp en S60 med och utan och det skiljer 3 dB/PH
Användarvisningsbild
av Gurra82
perhall skrev: Tycker eg. inte att MY12-13:s skärm är så snygg, den påminner rätt mycket om BMW e60 som kom 2003 och faktiskt
Det komiska med volvos dubbla keps är att nu har nya audi a6 en skärm som letar sig upp mellan luftutblåsen i mitten, likaså nya 3-serien. hur skall vi ha det, vill vi ha dubbla kepsar eller skulle volvo bara flyttat ner sin navigatorskärm ett par centimeter på panelen ?:-/
av htchd2
Betalar jag 30000 får jag t6:an då, värt det?
av perhall
kolla bilpriser.se så ser du ung. hur bra/dålig affär du gör. För egen del skulle jag föredra 2,5FT MY10 framför D5 MY08 alla dar i veckan ,hade däremot rört sig om en MY12 D5 vs 2,5FT hade jag utan tvekan tagit D5. Man bör tänka på att D5 o T6 är ung lika dyra som nya (med samma spec). Och att båda sticker ut som begagnade, enligt mig är dock MY08 D5 överprissatta eftersom de är bullriga, långsamma o törstiga jfr m senare... har verkligen hänt mycket med Volvos motorutbud under senare år.../PH
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]