Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Denna fråga brukar dyka upp ibland,om ni söker så är jag säker på att det dyker upp en del träffar.

Men det är förutom lådan svänghjul,tryckplatta,lamell,huvud/slavcylinder,bromshuvudcylinder om det mot förmodan inte redan sitter en pip som man kan klippa på den för att använda till lådan,vxl-spak med vajrar,ny tunnelkonsoll,nytt pedalset.

Vad jag kommer på nu sittandes på mobilen..
Nån mer kunnig får fylla på om jag missat nått...
unlock26 skrev:Denna fråga brukar dyka upp ibland,om ni söker så är jag säker på att det dyker upp en del träffar.

Men det är förutom lådan svänghjul,tryckplatta,lamell,huvud/slavcylinder,bromshuvudcylinder om det mot förmodan inte redan sitter en pip som man kan klippa på den för att använda till lådan,vxl-spak med vajrar,ny tunnelkonsoll,nytt pedalset.

Vad jag kommer på nu sittandes på mobilen..
Nån mer kunnig får fylla på om jag missat nått...
Jag har hört drivaxlar med? Inget jag vågar säga säkert dock.
av *pettson*
Inget sånt är enkelt. Det är aldrig och kommer aldrig att bli a piece of cake så att säga. Man plockar inte ur en modern motor med styrsystem och bara kastar i som man kunde göra med förgasarbilar. Det är lite mer invecklat än så.
Hur du än väljer att göra kommer det att kräva en hel del ifrån din sida. Du bör lära dej i princip allt om dom två styrsystemen som lär finnas i donator och mottagarbilen för att veta vad som kan vara kvar och vad som måste bort. För att till sist koppla ihop de två.

Det fungerar inte att göra *som andra gjort* bevisligen om vi tittar i ett annat forum där folk inte brytt sej om att lära sej nåt om sina system, tar och hakar på och gör som i nåt inlägg utan att veta skillnaden mellan det dom gör och det som den andra gjort. Man vet alltså inget om det man gjort men ändå bytt och nu står där med olika typer av fel som är svåra att spåra. Det är ännu svårare att hjälpa till med spårandet för andra när man först inte vet vad man gjort, kanske inte vet vad det heter och inte har varesej böcker eller scheman. För av någon anledning verkar många kunna köpa motordelar för låt säga 50.000 spänn men man kan alltså inte investera 300spänn i en bra bok. Eller som i det här fallet 600kronor för två böcker.

Vill du göra det så enkelt du kan för dej själv så får du inhandla en bok om donatorbilen, en som täcker allt inklusive elen. Samt en bok som täcker mottagarbilen likadant. Sen är det dags att plugga system för att till sist börja skissa ut vad som krävs och i vilken ordning. På så sätt får du till din nybyggda bil med en gång utan problem nu eller i framtiden.

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]

Är det den nyare motorn med 5 st tändspo[…]