Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Treken
Har varit fört diskussioner med en volvoåterförsäljare under en period och vi har legat en bra bit ifrån varandra, tills idag. Säljaren sänkte helt plötsligt priset med 35000!! Anledningen är enligt honom att Volvo idag lanserade en ny version som kallas Volvo xc70 II D4 AWD Momentum DE. Säljaren sa att det skulle finnas info om detta på volvocars sida men jag hittar det inte. Har fått en ny offert och vad jag kan se så har de lagt på läderklädsel samt 17" alufälgar på ord. Momentumpaket. Är det någon som vet nått mer? Vad är listpris samt vad som ingår..

Han hävdar också att dynamik edition var samma sak som classic tidigare men att så inte var fallet denna gång. Någon som vet nått om detta då jag absolut inte är sugen på en sista årsmodell av en utgående kaross.
av Enzo
Fast sista årsmodellen brukar ju iofs vara de bästa. Nu kommer det iofs ingen ny kaross till MY14.
av Treken
Tomas tack, la den visst i fel forumdel.

Fått det lite mer förklarat. Är igentligen en nedsatt momentumversion. Den kom igår men de har inte hunnit med att uppdatera volvocars.se ännu.

utöver momentum så har den fått läderklädsel samt bättre fälgar. Dvs de som finns med i summum paketet. Sedan har de satt ned listpriset till 349900, de har dock räknat på 353500 i min offert. Så jag ska kolla upp det imorgon.

Har även fått en rabattsats som känns lite sådär men inte urdåligt (7%).. Vad är vanligt vid köp av ny xc70?

Enzo, tack för upplysningen om att det inte blir ny kaross. Även om det är bra så vill jag inte ha den sista versionen då den ofta snabbt börjar kännas lite föråldrad, har du koll på när nästa troliga karossbyte kommer?
Användarvisningsbild
av Momentum
Nu börjar kriget mot Passat Alltrack......... som väntat

Är det alltså en XC70 AWD Momentum, med mera utrustning, till 35kkr mindre pengar?
av Treken
Japp, exakt heter den Volvo XC70 II D4 AWD Momentum DE. Ord pris 387100 och nu 349000:- även om det står 353500:- på min offert. Har även fått 7% på list så själva priset känns nu rätt ok.. :)
av Linqid
Treken skrev:Japp, exakt heter den Volvo XC70 II D4 AWD Momentum DE. Ord pris 387100 och nu 349000:- även om det står 353500:- på min offert. Har även fått 7% på list så själva priset känns nu rätt ok.. :)
Att det står 353 500:- på din offert är inget konstigt, nio av tio återförsäljare plussar på ett par tusenlappar på listpriset (som ju bara är en rekommendation från Volvo).
Användarvisningsbild
av Momentum
Tänk att nu har bilköp blivit precis som att köpa en TV på Elgiganten

Enda skillnaden är att det inte kommer ett reklamblad varje vecka, i övrigt så skapas det modellvarianter, specialare och just nu pris, endast denna vecka, begränsad tid, missa inte, få med Vinterhjul (cykel) osv

Vet inte om jag tycker om det på produkter i denna prisnivå
av llesrof
Momentum skrev:Tänk att nu har bilköp blivit precis som att köpa en TV på Elgiganten

Enda skillnaden är att det inte kommer ett reklamblad varje vecka, i övrigt så skapas det modellvarianter, specialare och just nu pris, endast denna vecka, begränsad tid, missa inte, få med Vinterhjul (cykel) osv

Vet inte om jag tycker om det på produkter i denna prisnivå
He he he... näe, det skall fan i mig vara lite gammaldags att köpa bil. Jag har för mig att det var Hedins bil som i TV-reklamen körde med "Nu är det lika enkelt att köpa bil som att köpa smågodis" och så fick man se glada tjänstemän, projektledare och lattemammor som plockade ned små bilar i påsar. Fy fan. Det S K A vara svårt att köpa bil.

Låter som ett bra pris på den där XC70:n. Jag har bara kört D5:an och gillade den skarpt.
av Enzo
Eg är det ju mest intressant för tjänstebilsåkare, OM det är så att den är reggad som egen modell hos skatteverket. För privatpersoner är ju listpriset eg helt ointressant, det är ju vad man i slutänden betalar som gäller. För oss med förmånsvärde spelar det ju dock roll.

Annars känns det som en klockren modell, det ska ju vara skinn på en sån bil och Momentum har ju det man "måste" ha. Lägg på fetare speldosa, drag och hastighetsberoende servo så är man väl hemma. Möjligen tonade och laminerade rutor då.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40