Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Polestar skall regbesiktas och effekten ska stå i regbeviset.

Har du betalat för Polestar på din kundorder ?

Drag måste inte regbes på alla nya bilar,det har ändrats men konstigt nog verkar inte ens SBP veta vilka bilar det gäller.
Enda sättet att 100% veta att din bil är Polestaroptimerad är att bänka den före och efter trimning.

Som jag skrev i en annan tråd la polaren in Polestar i sin S60II 2.0T där han skulle, enligt Polestar, få 240hk 320nm.. vi åkte upp till Autotech efter trimmet va inlagt och bänkade.. visade sig att han fått 211hk och 340nm, han hade alltså fått ~7hk när han skulle fått 37.. Polestar vägrade ta in bilen för att se vad som blivit fel, Volvo ville inte göra något åt de så de blev att han reklamerade och fick pengarna tillbaka :)
opA skrev:Enda sättet att 100% veta att din bil är Polestaroptimerad är att bänka den före och efter trimning.

Som jag skrev i en annan tråd la polaren in Polestar i sin S60II 2.0T där han skulle, enligt Polestar, få 240hk 320nm.. vi åkte upp till Autotech efter trimmet va inlagt och bänkade.. visade sig att han fått 211hk och 340nm, han hade alltså fått ~7hk när han skulle fått 37.. Polestar vägrade ta in bilen för att se vad som blivit fel, Volvo ville inte göra något åt de så de blev att han reklamerade och fick pengarna tillbaka :)
Ni gjorde ingen test innan? Den kanske bara levererar 180hk från start...
Micke008 skrev:Ni gjorde ingen test innan? Den kanske bara levererar 180hk från start...
Vi va tyvärr inte så smarta att vi gjorde detta men nu när trimmet är ute ur bilen ska vi åka upp en dag igen hade vi tänkt.. får se när vi hinner bara och när temperaturerna är någorlunda lika med när vi testade sist.
Momentum skrev:Hur mycket placeboeffekt är Polestar?
Väldigt mycket skulle jag säga..

När jag och polaren testade hans bil efter dom lagt in trimmet var vi helt överväldiga vilken annorlunda kraft de va.. så va de 7hk vi fått :mrgreen:
Senast redigerad av 1 opA, redigerad totalt 0 gånger.
Fast en D3 som går från 163 till 225 märker man skillnad på :twisted:
Nu har jag fått bekräftat att min bil verkligen är "ECM-optimerad". Med facit i hand hade det nog varit roligare att köra bilen utan optimering ett tag först, och sen lägga på det. Då hade man ju tydligt märkt vad man fick för pengarna Jaja, man lär så länge man lever. Går bra gör den i alla fall, och med det ljusblå emblemet i aktern är det ingen som vågar utmana mig vid rödljusen längre ;-)

På tal om emblem; någon som sett en bil med både chiptrim-emblem och Motormännen-emblem samtidigt? De är ju lite varandras motpoler, bromsklossen längst fram i kön brukar ju alltid vara utsmyckad med ett "M".
Senast redigerad av 1 PaNi, redigerad totalt 0 gånger.
PaNi skrev:På tal om emblem; någon som sett en bil med både chiptrim-emblem och Motormännen-emblem samtidigt? De är ju lite varandra motpoler, bromsklossen längst fram i kön brukar ju alltid vara utsmyckad med ett "M".
Finns folk som gör det enbart för att få ner bränsleförbrukningen :roll:

Problemen började när jag låg p&ar[…]

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]