Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PaNi
Har nu kört min nya V60 D5 de första 100 milen. Polestar-trimmningen var redan gjord när jag hämtade ut bilen, och nu har en förhoppningsvis löjlig oro börjat gro i mig. Hur vet jag egentligen att jag verkligen har en Polestar-trimmad bil? Tänk om återförsäljaren helt enkelt missat det? Visst, den går fantastiskt bra, men det gör ju en "vanlig" D5:a också, och jag kan inte avgöra om det är 215 eller 230 hästar i bilen jag kör. Tänk om jag blivit lurad?

Finns det något sätt att "bevisa" att bilen har trimmats? Skall det till exempel synas i registreringsbeviset? Gissar att denna frågan även är intressant på begagnatmarknaden.
PaNi skrev:Har nu kört min nya V60 D5 de första 100 milen. Polestar-trimmningen var redan gjord när jag hämtade ut bilen, och nu har en förhoppningsvis löjlig oro börjat gro i mig. Hur vet jag egentligen att jag verkligen har en Polestar-trimmad bil? Tänk om återförsäljaren helt enkelt missat det? Visst, den går fantastiskt bra, men det gör ju en "vanlig" D5:a också, och jag kan inte avgöra om det är 215 eller 230 hästar i bilen jag kör. Tänk om jag blivit lurad?

Finns det något sätt att "bevisa" att bilen har trimmats? Skall det till exempel synas i registreringsbeviset? Gissar att denna frågan även är intressant på begagnatmarknaden.
Kanske en dum fråga men varför lägger du extrapengarna på ett Polestar-trim om du inte märker eller känner någon skillnad mot en standard D5
Fick du inget intyg från Polestar?
Gå in på Polestars hemsida och registrera dig
http://www.polestar.se/sv/performance/registrera/
Det är väl en högst relevant fråga, Tzzzzzz. Tror att det var för att jag vet med mig att jag hade retat mig på att åka runt med en bil som bara är "näst bäst". Visst finns det många bilar som är ännu snabbare, men nu utnyttjar jag i alla fall "hårdvaran" som sitter under huven. Påstår inte att det var något förnuftigt beslut, men ganska roligt.

Jag kan säkerligen avgöra vilken bil som är trimmad om jag hade en av varje sort tillgänglig, men det har jag inte. Den är ljusår snabbare än D3:an jag bytte från, men som sagt så hade jag förväntat mig det av en standard D5:a också.

Registrerade mig på Polestars hemsida förra veckan och förstod att man skulle få hem någonting på posten. Någon som vet vad som finns i det paketet?
Tack för tipset! Enligt fordonsregistret har jag 215 hästar, dvs orginal-effekt, och ingen notis om att motorn är ändrad. Frågan är när man kan förvänta sig att registret uppdateras, inte heller dragkroken finns med. Jag hämtade ut bilen den 11 maj....
Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]

Halvljuset (alltså inte auto-läget)[…]

Instrument slocknar

Löda om instrumentet hos Obd Tuning, tex.