NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DavidC
Har på senare tid upptäckt ett ljud som följer varvtalet på motorn och som försvinner när jag stänger av luftkonditioneringen. Ljudet hörs bara i lägre hastigheter (upp till ca 50 km/h), sen tar däcksljud och vindbrus över.
Finns det nån rem av något slag som är kopplad eller liknande? Dyrt att åtgärda? Luftkonditioneringen kyler utan problem, men ljudet är sjukt störande.

Svårt att förklara i text, men någon kanske känner igen det...

/David
av V70II
Hei,

Har samme på min V50 MY11. Lyden høres best på lave hastigheter och på tomgång med varvtal rundt 1200 RPM - høres som grov/mørk uling og forsvinner när man slår av AC. Har time på verksted i morgen for å få sjekket dette - det er uansett garantisak sier Volvo. Skal komme tilbake med hva dem finner.
av V70II
De hadde ikke tid til å utføre reparasjon nå :( , de har bare konstatert at det ikke er noe alvorlig fel og at jeg har fått ny verkstedtime i slutten av måneden. Antydet feil med AC kompressor eller rør tilknyttet denne.
av johananders
Det är garanterat AC-kompressor...jag hade samma oljud på min AC.
Det är var ett nål-lager i kompressorn som skurit ihop. Skräp...
Jag köpte en som gått 150 mil på skroten för 2750 kr och bytte själv.
Fast jag rekomenderar inte att byta själv det var lite krångligt om man inte är van att skruva.

Min V50 med 17" hjul ska ha 205/50-däc[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är […]

Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är[…]

Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]