Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GbgS70
Hej,
startade bilen häromdagen och hade ingen belysning på instrumentpanel eller bakom reglage. Halvljusen fungerade, men baklyktorna var även de släckta. Vid omvridning av ljusreglage till parkeringsljus så tände instrumentpanelen upp, liksom att bakljusen fungerade. Vred tillbaka till halvljus-läge och då slocknade instrumentpanel/baklyktor igen. Trycker jag till på ljusreglaget i halvljus-läge och håller tryck på reglaget tänds instrumentpanel och bakljus men halvljusen slocknar istället.

Är det ett glapp någonstans som jag kan fixa på något sätt, eller hur går jag vidare?
/T
av GbgS70
Går det lirka ut reglaget och lossa den "bricka" där den sitter för att se bakom? Kunde inte se några skruvar eller hur den är fastsatt. Vill inte gärna slita och dra och riskera skada något.
av v70 tdi
Bytte mitt reglage för några år sedan. Blev kolmörkt på en krokig väg mitt i vintern!!!
Men jag kommer ihåg att om man tryckte in ljusreglaget så tändes det.
Har för mig att jag bara drog ut kontakten ( kanske hade en mejsel imellan) Var i alla fall ingen skruv.
Kostade några hundra på volvo ( tror det var mellan 3-4 hundra)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jag har inte haft tid och kika så där jättemycket på inredningen i x70 än, men knapparna 'ska' bara vara dit tryckta, och ska enkelt kunna lossas om du trycker från baksidan på dom (ta bort plasten under ratten och stick upp handen).
Så är det iaf på 940 och min 850, och skulle bli förvånad om x70 är annorlunda.

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027[…]

Kamremsras

Skulle bli väldigt förvånad. Ä[…]

Ökendålig funktion. På min BMW k[…]

Sen kan man fundera om kylvattentemp-givaren m&aum[…]