Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kritan
#647284
Hej!

Bilen startar inte om det är under 15grader varmt ute. När jag lagade tändningsproblem som jag trodde var orsaken till att den inte startade från början så hittade jag tillslut en kabel till en temperaturgivare i motorblocket där kabelskon var helt söndererjad. Min misstanke är att den styr den elektriska choken. Är det någon som vet om detta stämmer och vad man bör få för resultat om man mäter upp den. när motorn är kall mätte jag upp ett motsånd i den?. är det bra eller dåligt?
Användarvisningsbild
av Lazydogmic
#647358
Det är väl bra.
vid 20 grader varmt ska det vara:

290 +- 20 ohm (b18e,fenix1)
2500 +- 300 ohm (övriga motorer)

Haynes rockar!
av kritan
#647380
Lazydogmic skrev:Det är väl bra.
vid 20 grader varmt ska det vara:

290 +- 20 ohm (b18e,fenix1)
2500 +- 300 ohm (övriga motorer)

Haynes rockar!
hm. jag fick 924 vid 11 grader. Vad tror vi om de?

Även om fläktmotorn fungerar brukar grun[…]

Jag kan höra på nyheterna precis lika b[…]

Anliggande frambroms 740

Får börja med att plocka av oket och sm[…]

Då har du samma problem som jag, man vet int[…]