Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S80V8AWD
Vill också ha vill också ha! :grin: Hur kommer man få tag på den uppdateringen tro? Är det igenom VIDA eller dom där fruktade DVD-skivorna..?
av moffe
Men du pratar om själva kartskivorna!? Är sensus mjukvaran också på samma skivor?
Jag trodde det är skillt från kartdelen, då måste man updatera det hos volvo handlaren(vid service).
av S80V8AWD
När vi hämtade bilen så blev vi informerade om att kartuppdatringarna, i form av skivorna som blir utskickade, också innehåller eventuell sensus-uppdatering -om tillgänglig (därav den barocka tiden det tar att uppdatera "kartdatabasen"). Kan dock inte svära på om det är sant eller om försäljaren bara sa så för att han var generad över vilken tid det verkar ta att få in ett gäng nya adresser!

Edit: men som sagt, man kan ju få ny sensus-programvara i samband med service så jag tvivlar på att det är helt sant att skivorna skulle uppdatera hela sensuset!
av xins
Jag fick info att ny version av något skulle fixa ett problem som jag har med stereon och att den ibland är helt ljudlös och det enda sättet att åtgärda detta är att stänga av bilen och starta igen. Läser jag infon angående sensus 3.0 så fixas problemet med den uppdateringen och denna skulle vara tillgänglig runt den 20/5.
av S80V8AWD
Finns det möjlighet att åka in till Volvo, om det visar sig att det enbart är VIDA som uppdaterar Sensus, och få 3.0 när den finns till förfogande? Eller måste man ha något problem med Sensus för att få uppdateringen? Vi har inte haft en endaste komplikation, förutom att man inte kan välja valfri bild till hastighetskamerorna om det nu klassas som ett fel. Eller man rent av måste vänta till nästa service (10 månader kvar isf..... :-(O))
av S80V8AWD
xins skrev:Jag fick info att ny version av något skulle fixa ett problem som jag har med stereon och att den ibland är helt ljudlös och det enda sättet att åtgärda detta är att stänga av bilen och starta igen. Läser jag infon angående sensus 3.0 så fixas problemet med den uppdateringen och denna skulle vara tillgänglig runt den 20/5.
Oooh, låt oss gärna veta om du fick 3.0 osv!
av Micke008
S80V8AWD skrev:Finns det möjlighet att åka in till Volvo, om det visar sig att det enbart är VIDA som uppdaterar Sensus, och få 3.0 när den finns till förfogande? Eller måste man ha något problem med Sensus för att få uppdateringen? Vi har inte haft en endaste komplikation, förutom att man inte kan välja valfri bild till hastighetskamerorna om det nu klassas som ett fel. Eller man rent av måste vänta till nästa service (10 månader kvar isf..... :-(O))
Det finns nog större chans att du får en uppdatering om du har problem än om du bara önskar få en ny version.
Min tekniker sa att de tog betalat om man ville ha all mjukvara uppdaterad i bilen (om den inte var inne för "Stor-service")
Vet inte hur de gör med en enstaka uppdatering? Kanske har de en post som heter goodwill eller så gör de bara sånt som garantiarbete och får då betalat för det från Volvo alternativt att kunden får betala.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 29
Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren. Hur ligger det till med 3[…]

Eftersom du har selekt så är det inte s[…]

Ja, det är väl dags för mig att sv[…]

XC60 2026 pureläge