Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 122Sport
Hej, har beställt en V70 D5 AWD R-design med leverans om ca:10 veckor, satt och funderade på om det finns backkamera till MY13, men hittade endast panoramakameran...
Har sett att det finns till andra Volvomodeller men inte till 70-serien, någon som vet något om detta samt har det monterat?
Isf är jag intresserad av hur det fungerar på vintern och så?

Mvh.
Användarvisningsbild
av na96gen
Jag tror det är ett tillbehör och inte fabriksoption. Vet att det finns.
Användarvisningsbild
av apersson850
På 2012 var det ett tillbehör, alltså sånt som monteras av återförsäljaren, inte på fabrik, när jag köpte min XC70. Det gick att få från fabrik på XC60, men 70-modellerna var annorlunda, av någon anledning. Nu spelar det inte så stor roll, för luckan är av plast, så det blir inte automatiskt en rosthärd bara för att man tar upp ett hål i den.

Allt som yr i luften, oavsett om det är vatten, damm eller snö, gör att kameran gror igen i någon omfattning. Ska man precisionsbacka får man gå ut och torka av skyddslinsen först.
Bortsett från det är kameran suverän. Speciellt när man ska koppla släp. I och med att man ser kulan i kameran är det hur lätt som helst att pricka kulhandsken varje gång. Vissa underlag kan ge dålig kontrast mot en svart kula, men många dragkulor har en platt topp, som man kan lägga en kladd ljus färg på, så ser man bra.
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]