Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Midnightspecial
Hej!

Någon som har erfarenhet av främre stänkskydd och BLIS?
Funderar på om främre stänkskydd ger bättre funktion för BLIS kamerorna med tanke på nedsmutsning, vattensprut/imma osv.

Peter
Användarvisningsbild
av torwald
Någon som har någon uppfattning om eventuellt ökad bränsleförbrukning?
av Steff 99
chanel skrev:Det går ju lacka stänkskydden i bilens färg också så syns de knappast alls.
Förutsatt att bilen i såfall är mörkgrå eller svart..annars ser det ju hemskt ut med lackade stänkskydd..
Användarvisningsbild
av apersson850
torwald skrev:Någon som har någon uppfattning om eventuellt ökad bränsleförbrukning?
Hur du kör har så mycket större inverkan att du aldrig kommer att märka om stänkskydden lägger till nån promille, eller vad de nu gör.
av volvoc70cab
Bara skruvarna. Talade med Volvo hur de gjorde. Snabbt svar var, endast skruvarna. Har kört många mil med endast skruvarna, och ej sett att det skulle vara något problem. Sitter perfekt !
Användarvisningsbild
av StefanN
Monterade dit på min idag men vart fundersam på varför man fick med extra skruvar? Dom var ju samma längd som dom gamla. Satte dit dom nya och borrade dom andra för popnitar. Det jag funderade på var om man skulle haft nån bricka på baksidan av popnitarna eller det kanske sitter bra nog i plasten.

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]

D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]