Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av detraw
Hej,

Fick en 2:a tidigare på besiktningen för att båda halvljusen stod för högt ställda. I går kväll skulle jag försöka ställa ner de men självklart gick plastskruvarna sönder.

Nu är det lite panik innan den 28/5 när sista dagen för efterkontroll är (är bortrest hela nästa vecka så det är bara några få dagar kvar).

Frågor:
1. Tror ni att det går att fixa någon temporär fix så att jag hinner besikta de och lösa problemet på riktigt när jag har lite mer tid?
2. Om jag måste beställa två nya strålkastare ska jag då köra på H7 lampor istället? Kan man besikta utan att bygga om så att halvljuset är på sammtidigt som helljuset? (Kommer inte hinna bygga om innan den 28:de)
3. Jag hörde nått om att man kunde köpa nya plasthållare (de som gick sönder) på Volvo, nån som vet nått mer om det?

Mvh,
/Daniel
av DarkOzze
Hejsan!

Vet att de skall gå att köpa nya "pinnar" på volvo.

Om du vill göra en provisorisk lösning så kan du skruva loss de nedersta skruvarna som håller hela lyktan och lägga typ några brickor eller dylkt emellan så att hela lyktan vinklas uppåt och på så sätt höjer du halvljuset. Kan hända att du måste lossa på skruvarna som sitter på sidan också.
Jag gjorde så på min ena lykta innan jag bytade, kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde men i de stora hela gjorde jag så som jag beskrev tidigare.

Om du har H4 lampor i nu kan du inte bara sätta i H7 lampor.
Du måste ha ett konverterings kit då.

Lycka till!!

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]