- ons 16 maj 2012, 19:53
Jag tycker de 115hk jag har i min bil nu är fullt ok så trimma är inte aktuellt .provlem med classic är att de går inte få tag i de går direkt de ökar i värde om de är fina...
Synd att man mer eller mindre blir tvingad till dyra service besök ju nyare bil. Att byta olja borde vara enkelt på alla bilar.
White skrev:Nu är jag ju insnöad på just 7/900 serien, men en mer driftsäker och rubust bil får man leta efter!jo jag gillar också 7/900 serien. Mina föräldrar har en 945 1996 som är som ny de har haft den sedan ny. Alltid stått i garage och användes bara till Söndags resor. Men den fick jag inte köpa. De köpte en V70 3 är gammal som gått 1500 mil som en gubbe haft som alltid köper nya bilar var tredje år. Han kör bara 500 mil per år och är 80 år. Men jag såg att inredningen redan bär spår av tex solblekning och känns inte alls lika gedigen gjord.
Mitt råd är att hitta en fin 940/945 CLASSIC eller TURBO -98, dom går med enkla medel och en hyffsat billig peng att plocka ut
200hk ur om man tycker dom är för "slöa" original!
Sedan är ju krocksäkerheten betydligt bättre i 850 och frammåt om man ser till den biten! Även i 960 -95 och framåt är den bättre!
Jag tycker de 115hk jag har i min bil nu är fullt ok så trimma är inte aktuellt .provlem med classic är att de går inte få tag i de går direkt de ökar i värde om de är fina...
Synd att man mer eller mindre blir tvingad till dyra service besök ju nyare bil. Att byta olja borde vara enkelt på alla bilar.
Volvo 740GL B230F -92