Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Notrixs
Hej!

En jobbar kompis till mig har köpt nya v60:in och fick då erbjudande om att byta in sin v50 och fick då 75 000 kr i inbyte av bilfirman.

Nu ärm in fråga, är det värt att köpa bilen av honom för samma pris (75 000), är det bra,dåligt, normal pris för bilen?

Volvo v50 2.4 2005

1 ägare
6000 mil
fullstemplad service book på märkesverkstad
Sportpaket
exenon
skinstolar
bra sommar och vinterdäck på alu fälg
metalic lac
tonade rutor

Har ni fler frågaor är det bara fråga! Tack på förhand!
av Provocative
Bilfirman ger nog inte fullvärde när de löser in bilar. Den är värd mer än så.
Tyvärr så är S40/V50, efter delningen ingen bil jag skulle lägga pengar på. Kan lika gärna köpa en Ford Focus.
av Lövet
Provocative skrev:Kan lika gärna köpa en Ford Focus.
Förutom att kaross, inredning, växellåda, motorer, ljudisolering, chassi och fjädring är annorlunda så kan man ju säkert lika gärna köpa en Focus. Att bilar delar bottenplatta* innebär inte att det är samma delar i dem.

Tillbaks till topic: Jag tycker att priset verkar helt okay, det är inte fantastiskt, men du får väldigt mycket bil för pengarna. Bra säkerhet, komfort och ganska körglad. Är man i behov av mycket utrymme så skulle jag inte köpa den dock. Det är ingen laståsna direkt.

* Bottenplatta är en arkitektur, inte en del. Det är kort förklarat en uppsättning delar som är gjorda för att samarbeta med varandra. Det betyder inte på något sätt att det är samma delar.
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]

Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]

Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]