Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Micke008 skrev:Har du någon bild på ramen du köpte på volvo?
Känner inte igen beskrivningen med plastskenor...

Jag har en ram liggande som jag köpte till min gamla S60 liggande, hade dock aldrig någon dubbelenhet i den.
Hej!

Tar en bild ikväll och lägger upp på forumet här..
Mvh
Fredrik

Jag har en ram liggande som jag köpte till min gamla S60 liggande, hade dock aldrig någon dubbelenhet i den.
Här kommer en bild på min monteringsram. Notera plastskenorna i mitten på båda sidor.. Ej löstagbara.. Omöjligt att få in en dubbel-din där tyvärr ..

Bild
widdde skrev:

Här kommer en bild på min monteringsram. Notera plastskenorna i mitten på båda sidor.. Ej löstagbara.. Omöjligt att få in en dubbel-din där tyvärr ..

Bild
Jag såg att min monteringsram hade samma "skenor" jag hade nog tagit min tigersåg och sågat bort dem. Bara höjden stämmer med en dubbel din.
Kan nog tyvärr vara så att den inte stämmer med en dubbel-din, eftersom det verkar som om det är två enkel-din platser + skenorna..?
Jag lämnade tillbaka min dubbel-din stereo (då jag inte tyckte den presterade jättebra).. Så frågan är nu om jag även ska lämna tillbaka denna monteringsram och försöka hitta nån på ebay (känns jobbigt :P) alternativt köpa en enkel-din stereo och leva med att inredningen ser väldigt innehållsfattig ut med ett fult fack och en enkel-din stereo..
Det har gått bra! Det blev till slut en Pioneer AVH-2400BT som jag installerade igår faktiskt. Precis som basberoende skriver i ovanstående inlägg så får man såga / fila bort skenorna. Efter det passar buren till stereon bra. Dock sitter den inte stenhårt direkt, så jag skruvade dit två skruvar genom buren in i plasten också. Inget som syns utåt, så det gör ju inget. Blev kanonbra installation!
230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]