Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Tjena
Idag slog dagen in, jag skaffade mig en Volvo 740 GL -1988 som gått runt 38 000 mil. Den låter väldigt bra enligt mitt tycke, men går dåligt och vill stanna på lägre varv ( runt tomgången ).

Utrustning:
El uppvärmda stolar samt bakruta.
Dimljus. ( Funkar inte misstänker något kabelbrott )

Framtidsplaner:
Fixa den lilla rosten som finns!
Fixa handbromsen som inte tar något
Fixa dimljusen
Lackera om addon läppen fram

Ett par bilder på den:
Från sidan!
Bild
Roooompa, gubbkröken är kry!
Bild
Från sidan, synd att det inte är några lister. :/
Bild

Och ett
stort tack till min broder Dieselsmurfe som gav Audin till mig så jag kunde byta till något vettigare!
Sedan igår har det hänt ett par saker med bilen.
Konstaterat att alla högtalare är väck förutom en som är inne på sista refrängen.

Imorgon pǻbörjas det med handbromsen, och xenon konvertera den! ( lyserna )

Jag och brorsan har även fixat låset på bakdörren, här kommer ett par random bilder ( när jag kommer på hur man gjorde. )

Bild
Fungerande tankmätare OMG

Bild
Suger verkligen med så litet garage ;(

Bild
En bild från när vi började riva bort dörrlisten för att fixa låset, felet var att där vart dörrpinnen går ner hade lossnat. Men det löstes med lite lim, och eltejp 8)
Senast redigerad av 1 benzinlol, redigerad totalt 0 gånger.
Den ser fin ut på bilderna! :D

Kolla golvet precis i hjulsprutet från framhjulen, inne i hörnan vid domkraftsfästet, där är det rost i nio fall av tio. Likaså vid
länkarmsstagens konsoller som sitter nitade i rambalkarna, där brukar det rosta friskt under underredsmassan tyvärr!
Sedan är det inte ovanligt att det finns rost i främre gaveln av reservhjulsbaljan, genomrost är vanligt där.

Aja, inte säkert att det är så på denna, ville bara tipsa om lite ställen som kan vara bra att kolla i förebyggande syfte! :)
Annars är det bra och driftsäkra bilar! :-)-)
[youtube]vdoaxytYMkE[/youtube]

Ber om ursäkt för min mobilkamera som filmar sämre än en torktumlare. Beställde en ny igår bara för att få bra bilder/filmer till denna tråd. Försökte filma varvmätaren så bra som jag kunde.

Problemet, bilen har svårt för att gå bra på tomgången. När man startar den så går den väl OK mellan 600-1000RPM men om man varvat upp den och släpper så stannar bilen. Och när bilen väl går på tomgången, så låter det som att den vill dö ibland och får sig en helklick och varvar upp till ca 1000RPM för att sedan sakta och säkert sjunka.

Bild
Bytte även till Xenon idag, vilken jäkla skillnad. Syns inte så bra på bilden pga sunkig kamera.

Bild
''Still going strong'' som det sägs :-)-)
230fk går snålt

Ja då borde det ju vara LMM, den ska ju ha k[…]

Jag söker komplette spridarhållere for […]

Så var den här sagan slut efter ca 18 m[…]

Spolarmotor fram

Hur byter man spolarmotorn fram på s40 sedan[…]