Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Brandur
Hej på Er
Under veckan fick jag min XC70 D3 awd ocean race MY12 levererad.

Idag märkte jag att det satt en centerhögtalare framför sensusdisplayen?? Centerhögtalare trodde jag bara fanns i premiun sound stereon??
Jag beställde bilen med high tech paketet där bl.a. RTI ingick samt high performance stereo med 7" skärm. Tydligen ingick även centerhögtalare??

Har jag fått mer än vad ja beställt eller är det bara galler utan högalare?
av mikebike
Låter det något därifrån?

På äldre bilar satt det galler även om det inte fanns någon högtalare under.
MIN har dock centerhögtalare! :mrgreen:
av Brandur
På min "gamla" V70 D3 MY12 så finns inget galler framför sensus displayen....Dock är det en momentum med high performance 5" skärm. Om det nu har någon betydelse?
av pergrein
Har sett 3st hyrbilar på Hertz med center högtalargaller men dom har inget utrustning som gör att den ska ingå.
Kan det vara så att dom fått slut på panelen utan galler och då satt dit den med för att kunna bygga bilarna klart???

Ska bara vara PS som har center högtalaren...

Mvh
Per
av Brandur
hehe, ja man vet aldrig. :)
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Det är ju bara att lyssna. Det är stor skillnad på stereoperspektivet i HP och PS. Dessutom är det bra tryck även i centerhögtalaren så man känner det även med handen.
av Brandur
Nu har jag lyssnat och det verkar bara vara ett galler utan högtalare. Kan det vara så att alla 7" skärmar med RTI har galler framför sig? Om det finns någon i vårt avlånga land som inte har det så berätta gärna så kan jag fortsätta spekulera i detta ganska ointresserade case. :)
av pergrein
Nej, alla har inte det. Dom som jag såg var ju byggda väldigt nära varandra så jag börjar tro att det är som jag skrev tidigare...

Mvh
Per

Vad bra att du hittade bekymret!

Sen eftersom jag har haft flera T8, det är ga[…]

Problem med Carplay Senus

Prova att göra en hård omstart på[…]

Solenoid b4b

Om jag mins rätt hade alla Volvo fram till Am[…]