Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V60D5AWDPolestar
He,

Efter snart två helnöjda år med V60 D5 AWD & Polestar så börjar jag lite smått att fundera på nästa bil.
Just nu så lutar det åt en D4 AWD, med BSR och Four-C chassi. Känns som att det kommer att ge mkt
prestanda för pengarna.

Finns det några S/V60-riders där ute som kan ge lite Feed back på BSR till D5 och/eller Four-C till¨
dessa vagnar?
av Micke008
Inte dåligt att du har varit nöjd med bilen i snart 2år. Själv är jag halvnöjd och har haft den sen några dagar innan lanseringen i butik för ganska exakt 1,5år sen.

Four-C har jag in min V60 D5 AWD, kör nästan hela tiden med Advanced, Sport på sämre vägar, Comfort på riktigt dåliga vägar när man får köra långsammare än 50km/h. Comfort som det står på knappen är mindre hårt och mer gungigt, tycker inte att det ger något som kan kallas komfort.
Har inte haft möjlighet att jämföra med R-design då det kanske skulle kunna vara ett alternativ, bilen blir ju snyggare när den är lägre...

D4an är det exakt samma motor som 163hk som har monterats i XC60 tidigare?
av V60D5AWDPolestar
Micke008 skrev:Inte dåligt att du har varit nöjd med bilen i snart 2år. Själv är jag halvnöjd och har haft den sen några dagar innan lanseringen i butik för ganska exakt 1,5år sen.

Four-C har jag in min V60 D5 AWD, kör nästan hela tiden med Advanced, Sport på sämre vägar, Comfort på riktigt dåliga vägar när man får köra långsammare än 50km/h. Comfort som det står på knappen är mindre hårt och mer gungigt, tycker inte att det ger något som kan kallas komfort.
Har inte haft möjlighet att jämföra med R-design då det kanske skulle kunna vara ett alternativ, bilen blir ju snyggare när den är lägre...

D4an är det exakt samma motor som 163hk som har monterats i XC60 tidigare?
Hej Micke,

Hämtade ut min V60 D5 AWD den 10 nov 2010 och den har nu rullat 4200mil. Det vore intressant att veta varför du bara är
halvnöjd, hoppas att det inte är Four-Cn då det verkar vara den största skillnaden mellan din och min V60 och det jag funderar
på till nästa V60. Enligt vad jag har kommit fram till så är den enda skillnaden mellan V60 D4/D5AWD effektuttaget, i övrigt samma
motor, alltså samma som i senaste XC50 D3 AWD. 2,4l, dubbelturbo mm mm.
av Micke008
Jag hämtade min bil den 9 nov, men har bara rullat med den drygt 1500mil.

Nä Four-C är okej, dock är frågan hur det står sig om man jämför med R-design det kanske är likvärdigt?

Det jag har retat mig på är en defekt stereo som jag har fått leva med i över ett år innan ny mjukvara kom ut.
Växelådan som slirrar lite för mycket, bättre efter nollställning samt nyare mjukvara.
Lite plastpaneler i intrumentpanelen som låter illa, samt lite andra småsaker.

Hade Jag köpt en V60 på nytt så hade jag valt en T6 istället med tanke på de få mil jag kör och för att D5 med automat inte är "sportig". Men hade jag fått göra om bilvalet helt så hade jag nog kollat lite mer på en Audi eller BMW.

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]

Halvljuset (alltså inte auto-läget)[…]