Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Du betalade fortfarande för att få ett jobb utfört. Det är inte utförst fullständigt förräns nya sonden är på plats och fungerar.
Är kablaget dessutom avklippt så är det så illa att det är onämnbart. Tillbaks med bilen ögonaböj.
Eller... var den aldrig på verkstad?
av Uthil
Hej igen!

Har haft bilen inne hos mekonomen, och de menade att de måste ha hänt av sig själv och att de inte var ansvariga, men jag snackade att de skulle fixa det, och efter lite bråk, så fixade de problemet. de lödde om kontkterna, och gjorde av avgasprov och jag fick kvittot på de intyget, och det är perfekt..

Hoppas den inte tänds igen bara..
Men just nu är det bra.
av *pettson*
Visst är det märkligt när saker händer av sej självt? För jag antar att dom tog ett avgaskvitto på bilen som kvittens på att deras jobb var ok utfört? Man brukar ge kunden en kopia på det ihop med fakturan så att vi är överens om att nya sonden jobbar. Det är både för kundens och verkstans skull. Det är liksom standard att göra så, iallafall på alla ställen jag jobbat på.
av Uthil
Ja visst är det märkligt,fick detta avgaskvitto igr, men inte närjag hämtade ut bilen från början..
Hoppas allt blir bra nu. Har inte kollat, men han sa att hade lött ihop kablarna och tätat dem.

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]

Är det den nyare motorn med 5 st tändspo[…]