Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Har varit på Volvo ÅF i Handen (Bilia) men dom vägrar att sälja endast nyckelämnet oslipat !!!! Dom påstår att i VIDA så står det tydligt och klart att det inte är tillåtet numera ?? Nu är ju dom ena riktiga puckon just där men i alla fall.
Så jag följer denna tråden med stort intresse. Jag har en KIR där jag tänkte flytta över Larmkortet i enligt beskrivning här på Forumet men det skiter sig på nyckelämnet med tillhörande transponder ? Har detta ändrats helt nyligen är min fråga ?
Användarvisningsbild
av greeeken
Whey skrev:Väcker liv i tråden då även jag fått upp ögonen för dessa KIR nycklar

Vad sägs om att köpa hela kontrollen komplett med oskuren nyckel?

http://www.ebay.com/itm/BRAND-NEW-UNCUT ... 92&vxp=mtr

Tror ni det är äkta isåfall blir det drygt 650:- för en helt ny nyckel, enda som saknas sen är bara,skära till nyckeln och programmera

eller tänker jag helt fel?

Min tanke är att köpa 2st nycklar från ebay totalt 12-1300:- sedan skära +200kr och programmera kanske 500 totalt 2000kr för 2st nycklar.

du tänker rätt
Användarvisningsbild
av wissel
greeeken skrev:när var du där?
Jag har försökt 2 ggr nu under vintern våren 2012. tror Mars senaste gången.
Freddie
Användarvisningsbild
av wissel
greeeken skrev:
Whey skrev:Väcker liv i tråden då även jag fått upp ögonen för dessa KIR nycklar

Tror ni det är äkta isåfall blir det drygt 650:- för en helt ny nyckel, enda som saknas sen är bara,skära till nyckeln och programmera

Min tanke är att köpa 2st nycklar från ebay totalt 12-1300:- sedan skära +200kr och programmera kanske 500 totalt 2000kr för 2st nycklar.

du tänker rätt
Jo tänket är nog rätt men den sidan som jag kollade upp säger att den inte är kompatibel med min V70 2001...:-(
av Whey
wissel skrev:
greeeken skrev:

du tänker rätt
Jo tänket är nog rätt men den sidan som jag kollade upp säger att den inte är kompatibel med min V70 2001...:-(
Du får ju flytta över chippet från din gamla dosa till den nya
av Whey
Så, har nu beställt ovanstående nyckel, väldigt trevlig säljare fick tom 15 dollar i rabatt när jag köpte 2 nycklar. kostnaden blev straxx under 1300kr för 2 helt nya nycklar.

Återstår att se hur väl de fungerar.
av Joel93
Whey skrev:Så, har nu beställt ovanstående nyckel, väldigt trevlig säljare fick tom 15 dollar i rabatt när jag köpte 2 nycklar. kostnaden blev straxx under 1300kr för 2 helt nya nycklar.

Har du fått det att fungera än? :)
av Whey
Joel93 skrev:
Whey skrev:Så, har nu beställt ovanstående nyckel, väldigt trevlig säljare fick tom 15 dollar i rabatt när jag köpte 2 nycklar. kostnaden blev straxx under 1300kr för 2 helt nya nycklar.

Yes, nycklarna fungerar perfekt.

Kostnad då för allt

2 helt nya nycklar 1300:-
Skära till nyckeldelen 250:-
Lägga till nycklarna i bilen 700:-
Mejselset torx 50:-

Totalt 2300:- för 2st nycklar.

Helt nöjd överlag med tanke på att många som konverterar till KIR nyckeln köper en begagnad nyckel för att sedan köpa nyckelämne från volvo, jag slapp allt detta eftersom jag köpte en komplett oslipad nyckel.
av Joel93
Whey skrev:
Joel93 skrev:

Yes, nycklarna fungerar perfekt.

Kostnad då för allt

2 helt nya nycklar 1300:-
Skära till nyckeldelen 250:-
Lägga till nycklarna i bilen 700:-
Mejselset torx 50:-

Totalt 2300:- för 2st nycklar.

Helt nöjd överlag med tanke på att många som konverterar till KIR nyckeln köper en begagnad nyckel för att sedan köpa nyckelämne från volvo, jag slapp allt detta eftersom jag köpte en komplett oslipad nyckel.
Där du skrev lägga till nylarna till bilen så menar du väl koda om dom?

Jag ska köp en, och sedan skära ur "Chippet" från min gamla nyckel :)

Jag kan inte hjälpa dig i frågan om SIM[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Vol[…]

https://youtu.be/m7fZPE3Uzb8?si=-pNVMgwnROaySKFY

Kort version, vi har tappat våran 2:a nyckel[…]