Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MsMe
Hej!

Jag har en volvo s70 GLT från 1997 som går lite taskigt. felet är att den vid låga varv gärna vill lägga av samt att den kan gå väldigt ryckigt
vid både låga å höga hastigheter. Vissa dagar går den bra andra sämre. Bromsar man in den vill den gärna lägga av, men det verkar som den försöker kämpa med att hålla sig igång, för står man helt stilla så kan den gasa upp lite av sig själv så att den inte ska dö, men oftast slutar det med att den lägger av om man inte ger den gas. Det är inga problem att starta den. den går igång jämt.
Har bytt alla filter som går att byta.
En annan mysko sak är att när jag hällde i injector cleaner så gick den bra i 3 månader, men nu går den alltså dåligt igen. Provade å hälla i mer men nu funkar det inte längre. Vad kan felet vara? ? :-/
Användarvisningsbild
av taxi
Hej! Börja med att kolla det enklaste och billigaste, alltså luft och vakuumslangar. Har du möjlighet att kolla eventuella felkoder?
av MsMe
taxi skrev:Hej! Börja med att kolla det enklaste och billigaste, alltså luft och vakuumslangar. Har du möjlighet att kolla eventuella felkoder?
Tack för svar. Ok ja den möjligheten kanske finns, ska prova detta. hoppas den ger nått vettigt annars får man väl prova sig fram. men vad jag har förstått så är detta ett ganska vanligt fel, men att det kan bero på olika saker såklart.
Kamremsras

Skulle bli väldigt förvånad. Ä[…]

Ökendålig funktion. På min BMW k[…]

Sen kan man fundera om kylvattentemp-givaren m&aum[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027 h[…]