...

Moderator: Moderatorer

av Lillgrålle
Hej!
kört för fort med sambons bil och blivit blixtrad. Hon har fått brevfråga från RPS om vem som kört bilen, går det att sprattla sig undan här?! TIPS !!?
av hamre
Hon har ingen skyldighet att berätta vem som kört bilen. Kan dom inte urskilja vem som kört bilen så behöver som sagt inte hon skvallra.
av Malmstroem
Finns ingen skydlighet för henne att svara.

Förhoppningsvis är kortet tillräckligt suddigt för att hon med rent samvete kan säga "ingen aning". :wink:

Hade ni varit skrivna på samma address borde polisen redan listat ut att det var du. Normalt kontrolleras alla på samma address.
av Lillgrålle
Tack för uppmuntande svar! Vi är skrivna på samma adress, borde de inte ha samkört sina register då ??
Användarvisningsbild
av Variosboy
Tyvärr kan jag väl inte säga annat än att det kommer snart ett nytt brev till dig..

För nåt år sen lånade min svåger bilen och gjorde samma sak som du, körde för fort alltså.
Efter någon månad kom det ett brev till mig där det stod att det var jag på bilden.

Nu råkar det vara så att jag å svågern inte är lika för fem öre.. Skrev att det inte var jag på bilden och att jag hade skägg till skillnad från denne. Men inget om vem det var, även fast jag visste.. Blev lite småsur när dom "anklagade" mig trots att vi är så olika utseendemässigt.. Så då tänkte jag att det får dom jobba på. Och det gjorde dom och efter ungefär 2 månader kom det brev till svågern, så visst kollar dom runt ordentligt i omgivningen! :wink:
av PTV
Nja, jag är inte lika säker på att man kommer undan ett utfärdande från RPS.På hojen är det däremot bara att fälla ner visiret på hjälmen och gasa som en vettvilling förbi dessa statliga pengaindrivningsskåp. :D
Användarvisningsbild
av ÄRRet
PTV skrev:Nja, jag är inte lika säker på att man kommer undan ett utfärdande från RPS.På hojen är det däremot bara att fälla ner visiret på hjälmen och gasa som en vettvilling förbi dessa statliga pengaindrivningsskåp. :D
Behöver du ens fälla ner visiret? Du har väl ingen regplåt fram på cykeln? :D
av PTV
ÄRRet skrev:
PTV skrev:Nja, jag är inte lika säker på att man kommer undan ett utfärdande från RPS.På hojen är det däremot bara att fälla ner visiret på hjälmen och gasa som en vettvilling förbi dessa statliga pengaindrivningsskåp. :D
Behöver du ens fälla ner visiret? Du har väl ingen regplåt fram på cykeln? :D
Nä, egentligen inte.Det är mest om man skulle hamna i någon annan form av kontroll i trafiken och ansiktet möjligtvis kan identifieras som man garderar sig.Det är tur att vi inte har t ex det Engelska kamera systemet som tar kort på fordonen även bakifrån. :D
av Jonas_latt
Jag åkte fast i en fartkamera en gång och far min ägde bilen.
Först fick han ett brev att han skulle "godkänna' att han hade kört för fort.
Han slängde lappen. Tog någon månad sen fick jag ett brev. Då hade de jämfört med alla i familjen stod det
Sen va en bild på mitt körkort sen en bild på det kameran hade tagit.
av Fartdåre
Har också hamnat på bild.
Hade solskyddet nere så knappt halva ansiktet syntes. Fick tre brev varav ett med min körkortsbild på där de
påstod att det var jag.
Skrev tillbaka och undrade hur de kan identifiera mig på ett grynigt foto av min haka.... Ärendet nedlagt.

Ha solskyddet nere. Alltid! Brukar inte köra fort men man kan ju missa ibland...
Bromsok

Hej är det nån som har bytt bromsok och[…]

Startar du kalibreringen efter du bekräftat t[…]

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Kamremsbyte V70N

Hej. Jag är ny här på forumet, s&a[…]