Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Man kan nog anta att bilar utan tidur inte tillhör de som säljs först som begagnade heller ... Tiduret är tyvärr ett "måste", ja om man inte tar oncall så klart. Det är väl bara att betala och vara glad.
finns direktstarten om man inte har tiduret?
Gurra82 skrev:finns direktstarten om man inte har tiduret?
Självklart inte!

När jag köpte min första XC60 sa jag till min säljare (Bilia) att jag nöjde mig med Direktstart av dieselvärmaren och valde istället elmotorvärmare.
Gissa om jag blev besviken i mitten av november.....

Att bilsäljare har noll koll det vet se flesta på forumet. :D

Jag håller fast vid att Volvo kan höja priset till 7900 kr för Parkeringsvärmaren. För utan tiduret får man endast en tilläggsvärmare.
VolvoB20 skrev:Dieselvärmaren ingår ju i grundpriset, den får du ju även om du inte betalar 4900 kr extra.
Fast det där tänker man nog ändra på, V40 får ingen värmare alls om man inte köper tiduret för 4900

Kan tro att samma "lösning" dyker upp framöver allteftersom modeller fasas ut
Enzo skrev:Man kan nog anta att bilar utan tidur inte tillhör de som säljs först som begagnade heller ... Tiduret är tyvärr ett "måste", ja om man inte tar oncall så klart. Det är väl bara att betala och vara glad.
Framtiden ser ljus ut för mig. Med tiden vill jag nämligen privat vilja köpa en beg XC70 D3 AWD med:
-Polestar 225 hk,
-Manuell,
-Utan tidur

Enligt¨forumet är det ju det ju 3 saker som gör bilen i princip värdelös, så då borde jag kunna fynda en sådan för inga pengar alls då...
VolvoB20 skrev:
Enzo skrev:Man kan nog anta att bilar utan tidur inte tillhör de som säljs först som begagnade heller ... Tiduret är tyvärr ett "måste", ja om man inte tar oncall så klart. Det är väl bara att betala och vara glad.
Framtiden ser ljus ut för mig. Med tiden vill jag nämligen privat vilja köpa en beg XC70 D3 AWD med:
-Polestar 225 hk,
-Manuell,
-Utan tidur

Enligt¨forumet är det ju det ju 3 saker som gör bilen i princip värdelös, så då borde jag kunna fynda en sådan för inga pengar alls då...
Haha... du blandar exakta analyser med ironi på ett sätt som bara Jeremy Clarkson och Olof Palme kan/kunde konkurrera om.../PH
Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]

Felkod B5

Länken leder till en tråd starta[…]