Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
Andra felkällor kan vara bränsletrycket och läckande spridare
av Breaker
Tack Vojje :-)-) Jag köpte bränslefilter idag som jag ska byta ifall det kan vara skitigt. Menar du oringarna runt spridarna?
Användarvisningsbild
av stooges
Ska absolut inte påstå att det alltid är då men pirat LMM verkar ha svårt att uppfylla kraven som bilen har
oavsett vilket bil märke det är, iallafall min erfarenhet.
av Breaker
Sen luktar den bensin ibland när man precis startat den, fått för mig att det är värst från sidan där filtret sitter. Har haft den upplyft men inte hittat något läckage. När den är kall kan den rycka lite som om den får lite soppa men sen går den jättebra.
Blir inte klok på detta snart
av Breaker
Tack stooges. Jag börjar också fundera på det men det konstiga är att bilen går kanon efter bytet, ändå sedan jag köpte den har den varit trött och orkeslös men blev som en ny bil efter lmmn byttes.
Man ångrar ju på det nu, hade man köpt en bosch så hade jag kunnat utesluta den iallafall.
av oldtimersmc
Ja en sak är säker jag köper inget annat än orginal LMM om det inte hjälper med rengörning vilket det nästan alltid gör,
av Breaker
oldtimersmc skrev:Ja en sak är säker jag köper inget annat än orginal LMM om det inte hjälper med rengörning vilket det nästan alltid gör,
Jo jag ångrar det nu, bytte bränslefiltret förut och har skruvat isär den gamla lmmn och dränkt den med air cleaner. Tänder sig lampan igen så ska jag sätta tillbaka den gamla igen och se.
Bilen går bättre med den nya men lampan och felkoden kommer upp snabbare.
Användarvisningsbild
av Vojje
Breaker skrev:Sen luktar den bensin ibland när man precis startat den, fått för mig att det är värst från sidan där filtret sitter. Har haft den upplyft men inte hittat något läckage. När den är kall kan den rycka lite som om den får lite soppa men sen går den jättebra.
Någon bättring ang. detta?
av Breaker
Vojje skrev:
Breaker skrev:Sen luktar den bensin ibland när man precis startat den, fått för mig att det är värst från sidan där filtret sitter. Har haft den upplyft men inte hittat något läckage. När den är kall kan den rycka lite som om den får lite soppa men sen går den jättebra.
Någon bättring ang. detta?
Har inte känt någon lukt efter bytet av lmmn men som sagt så kändes det bara ibland förut, den kan fortfarande kännas som om den får för lite soppa när den är kall, liksom tvekar lite ibland.
av m2c
Jag fick felkod på LMM när mitt gasspjäl behövde göras rent. Du har inget problem med att bilen går ner på tomgång om du kopplar ur efter motorbromsning?
Servicemeddelande - Volvo On Call?

Aha, nu fann jag fler inlägg kring detta p&ar[…]

Är det samma om du håller dig till ladd[…]

Luktar avgaser i kupen

Hej Kan vara en eller flera spridares tätnin[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Bilen får sedan 6000 mil tillbaka 5W-30 C2/C[…]