Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bobo69
Hej !

Jag har en V70 2.5 T Kinetic, årsmodell 2006.

Det jag undrar är om jag har glaskrosssensor och nivåsensor ? (eller vad det heter )

Kan man kolla det någonstans ?

Vidare undrar jag om själva bilbatteriet och batteriet till larmsirenen skulle bli dåligt, utlöser larmet av misstag då ?

Vågar man hänga något i backspegeln, kanske utlöser larmet då om det kommer i rörelse ?

Tacksam för svar, då jag är ganska ny inom detta område.
Användarvisningsbild
av wissel
Bobo69 skrev:Hej !

Det jag undrar är om jag har glaskrosssensor och nivåsensor ? (eller vad det heter )
Bild
Öppna Vänster sido lucka bak o kolla efter den grå lilla klumpen, om du har den så syns den direkt.

Vidare undrar jag om själva bilbatteriet och batteriet till larmsirenen skulle bli dåligt, utlöser larmet av misstag då ?
Sirenbatteriet brukar hålla ca 10 år, bilbatteriet om det är dåligt kan mycket väl orsaka fellarm
Vågar man hänga något i backspegeln, kanske utlöser larmet då om det kommer i rörelse ?
Inget skall hänga i en Backspegel tycker jag, försämrar sikten dessutom.

Användarvisningsbild
av Bobo69
wissel skrev:
Bobo69 skrev:Hej !

Bild
Öppna Vänster sido lucka bak o kolla efter den grå lilla klumpen, om du har den så syns den direkt.

Sirenbatteriet brukar hålla ca 10 år, bilbatteriet om det är dåligt kan mycket väl orsaka fellarm
Inget skall hänga i en Backspegel tycker jag, försämrar sikten dessutom.

Tack för de utförliga svaren, ska kolla och se vad jag har.
Något i backspegeln blir det inte, håller med att det bara är ivägen :-)-)

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]

Jag hämtade nyligen ut min bil (-17 Volvo V60[…]

B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]