Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Knight8806
Om du har ett så kallat "Dolby Digital-system", innebär detta att din stereo spelar ljudet digitalt, i flera kanaler (till skillnad från vanlig stereo som spelar upp ljudet i två högtalare). Finns exempelvis 5.1 och 6.1 konfigurationer/uppsättningar, vilket är antalet satelliter och bashögtalare. I det första fallet 5 satelliter (högtalare) och 1 bashögtalare. I det senare 6 högtalare och 1 bas osv.

Om du har Dolby Pro Logic, så har du även "surround"-ljud som finns i såval 5.1- och 6.1-system, men också 7.1. Jag har Dolby Pro Logic II som är den uppdaterade versionen av Dolby Pro Logic, vilket innebär förbättringar i uppspelning, encoding, decoding osv.

Vilken version du har går att läsa i bilens instruktionsbok eller när du sätter på stereon.
av lindstrom90
Läste på ett annat forum att det endast är HU-850 som kan ha dolby, stämmer det? För isåfall har jag ju inte dolby för att jag har HU-650 stereo. Och det skulle även stå på högtalargaller och/eller stereon om det är dolby. Var inget bekräftat på de forumet men någon hade skrivit så.
av llesrof
johnnype skrev:
llesrof skrev:Har den Dolby B också..?
En HU-850 med kassetbandspelare vore ju ett steg i rätt riktning...
Tänkte ha det till min iPod i bilen. Kanske kan ladda ned det som app? Dolby B skall ju vara bra har jag hört.

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]

Jag hämtade nyligen ut min bil (-17 Volvo V60[…]

B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]