Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

apersson850 skrev:Ja, fast det var god plats över när jag lastat in mina 215/65 16", så hjul till XC60 går också in.
Säger du det så, men det skiljer drygt 5cm i diameter om jag räknar rätt, vilket är ganska mycket. Också ~8cm i bredd totalt för alla fyra.

/Martin
Jag vill inte va sån men ett par xc60 däck är 739mm höga om man räknar ut diagonalen, och bagageöppningen på en XC70 är 724mm. XC60/90 däcken är stora på riktigt.

/Martin
Vad är det för vits med att veta om 4:a hjul till en XC 60 går att få in i bagaget på en XC70? Det enda som är intressant och det tråd-skaparen undrade är väl om dom går in i XC60?
Eftersom XC60:s hjul är större och bagaget mindre blir ju förutsättningarna helt olika.
Enligt mig är det omöjligt att få in dessa utan att fälla sätet.
Takk for alle gode innspill :-)

For å presisere så kan jeg legge ned 2/3 av baksetet. Jeg trenger med andre ord å få 4 stk 17" hjul inn i baggasjerom + 2/3 av bakseteplassen.

Har tatt en titt på en bil som stod med 4 hjul hos den lokale forhandleren, og det ser ut til at det burde gå.
Petzzon skrev:
Calvin skrev:Går det inte att få in hjulen stående sida vid sida i bagaget? Enda sättet jag fått in alla däck i bagaget på mina två sista bilar.
Nix XC60 Har stora hjul och litet bagage

Konstig XC60 du har då... Elelr så bara förutsätter du att det inte går.

Jag tog hem mina 18" sommardäck ståendes i min XC60, med 3 stående och ett liggande på det till 2/3 fällda baksätet.

Halvljuset (alltså inte auto-läget)[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Hej på er. Har en husbil, en Ford hobby t 65[…]

Instrument slocknar

Löda om instrumentet hos Obd Tuning, tex.

Nu har jag köpt en bättre beg x40 rechar[…]