Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av moffe
Hmm... synd. Jag måst nog diskutera med dem då.
Ta upp problemet med växellådan, som faktist finns där. Men som inte är ett något stort problem som stör mig enormt.
Sedan också problemet med Sensus.
av Micke008
Jo men växelåda och stereo lär de fixa. Bara du har ett fel så försöker de ju lösa det på bästa sätt.
av gruntemannen
Hade min inne på verkstad då en ABS givare gett upp och ställt till en massa följd problem. Tydligen går automaten in i "limp mode" när det händer och lådan växlar ryckigt. I samband att givaren byttes ut uppgraderades ett gäng mjukvaror och min upplevelse är att lådan fungerar bättre förutom det eviga slirandet från rödljusen. Idag låg den omkring 3000rpm vid jämn gas i 5-6 sekunder innan den greppade ur en rondell. På en diesel som vid full acceleration växlar vid drygt 4000rpm känns det inte premium. Minns inte att jag noterat det på min förra XC90 (2008). Om det hör ihop med att Polestar optimeringen släpper på mer vridmoment än lådan är byggd för vet jag inte men jag tycker inte att automaten känns som den hör hemma i den här bilen. Synd på en sån fin motor i övrigt.
av moffe
Bilen var på verkstaden på måndagen...De fixade Säkerhetsåterkallningen.
Men de hittade inte något fel på varken kamerorna(sensus kanske) eller växellådan.
Jag tycker lådan verka ryckig vid jämn gas och ibland vid rödljus så tar det en evighet före bilen far någonstans.
De skrev inget att de gjort något, utan bara att de inte hittat något fel. Suck. Anyways, växellådan känns annorlunda nu.
Den har inte ryckt en ända gång och jag tycker att den inte slirar eller fundera lika mycke mera som tidigare.
Kanske Placebo effekt!? :roll:

Jag måste ta foto nästan gång det händer att skärmen blir svart när jag lägger backen eller slår igång framkameran.
Hel svart blir den inte men så att det inte kommer någon bild från kamerorna. Händer nu och då, typ en gång per två veckor ibland oftare och ibland mera sällan (helt random).

Tyvärr blev det inge polestar :evil: de pengarna går på någon onödig semester med tjejen. Damnit! :lol:
Ford hobby husbil chassinummer

Hej på er. Har en husbil, en Ford hobby t 65[…]

Instrument slocknar

Löda om instrumentet hos Obd Tuning, tex.

Halvljuset (alltså inte auto-läget) m[…]

Nu har jag köpt en bättre beg x40 rechar[…]